SPORZĄDZENIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWEJ NA BUDOWĘ UKŁADU DROGOWEGO NA TERENIE MIASTA KOSTRZYN W REJONIE ULIC GRUNWALDZKIEJ, ŚREDZKIEJ I POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH

Order Newsletter: 1 Position: 180819 (oferta nr 3072509)

Client
Burmistrz Gminy Kostrzyn Urząd Miejski w Kostrzynie
State
wielkopolskie
Address
62-025 Kostrzyn, ul. Dworcowa 5 5
Phone
61 8178565
Fax
61 8178191
www
www.kostrzyn.wlkp.pl
E-Mail
um@kostrzyn.wlkp.
Created
2016-08-12

Burmistrz Gminy Kostrzyn Urząd Miejski w Kostrzynie

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Burmistrz Gminy Kostrzyn Urząd Miejski w Kostrzynie ul. Dworcowa 5 5 62-025 Kostrzyn wielkopolskie tel. 61 8178565 fax. 61 8178191 REGON 00052816100000 www.kostrzyn.wlkp.pl

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: SPORZĄDZENIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWEJ NA BUDOWĘ UKŁADU DROGOWEGO NA TERENIE MIASTA KOSTRZYN W REJONIE ULIC GRUNWALDZKIEJ, ŚREDZKIEJ I POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiotem zamówienia jest SPORZĄDZENIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWO-KOSZTORYSOWEJ NA BUDOWĘ UKŁADU DROGOWEGO NA TERENIE MIASTA KOSTRZYN W REJONIE ULIC GRUNWALDZKIEJ, ŚREDZKIEJ I POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH ( zwanej dalej jako Dokumentacja Projektowa), stanowiącej przygotowanie inwestycji i polegającej na wykonaniu Projektu budowlanego, Projektu wykonawczego i Dokumentacji przetargowej (Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, Przedmiary Robót + Kosztorysy Ofertowe do wypełnienia wraz z Kosztorysem ofertowym zbiorczym - tabelą do wypełnienia dla wszystkich branż, Kosztorysy Inwestorskie dla poszczególnych branż wraz ze zbiorczym kosztorysem dla całego zadania, Harmonogram rzeczowo-finansowy robót uwzględniający 18-miesięczny cykl realizacji inwestycji, Harmonogram rzeczowo-finansowy - ofertowy - do wypełnienia przez Wykonawców robót) wraz uzyskaniem niezbędnych opinii, uzgodnień, postanowień, decyzji, odstępstw od przepisów oraz ostatecznej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji dla zadania pn.: Budowa układu drogowego na terenie Miasta Kostrzyn w rejonie ulic Grunwaldzkiej, Średzkiej i Powstańców Wielkopolskich. Projekt budowlany, Projekt wykonawczy i Dokumentację przetargową należy wykonać w oparciu o Koncepcję programowo-przestrzenną układu drogowego na terenie Miasta Kostrzyn w rejonie ulic Grunwaldzkiej, Średzkiej i Powstańców Wielkopolskich, opracowaną w grudniu 2015 r. przez firmę BBF Sp. z o. o., 60-451 Poznań ul. Dąbrowskiego 461, przy jednoczesnym uwzględnieniu możliwości wprowadzenia niżej określonych zmian w trakcie wykonywania dokumentacji projektowej stosunku do pierwotnej koncepcji: 1) Wykonanie dodatkowego odcinka drogi - przedłużenie ul. 3-go Maja do ul. Powstańców Wlkp. długości ok. 400 m, 2) Wyburzenie budynków na działce nr 2076, 3) Wykonanie przebudowy ul. 3-go Maja na długości ok. 120 m (do ul. Grunwaldzkiej do ul. Sienkiewicza), 4) Wykonanie przebudowy ul. Grunwaldzkiej na długości ok. 120 m (od skrzyżowania z ul. 3-go Maja do początku rozbudowy wg. Koncepcji, 5) Wykonanie przebudowy ul. Nad Strumieniem na długości ok. 150 m (od skrzyżowania z ul. Średzką do ostatniej zabudowy, tj. posesja nr 23) 6) Zmiana projektowanego w koncepcji przebiegu (wyprostowanie) ul. Grunwaldzkiej od początku planowanej rozbudowy do planowanego tunelu pod linią kolejową, 7) Wykonanie korekty niwelety drogi pod tunelem od tunelu do skrzyżowania z ul. Średzką. 8) Wykonanie sygnalizacji świetlnej skoordynowanej na skrzyżowaniu drogi pod tunelem z ul. Średzką, na skrzyżowaniu ul. Średzkiej z ul. Warszawską oraz na skrzyżowaniu ul. Średzkiej z ul. Nad Strumieniem. 9) Wykonanie przebudowy odcinka ul. Średzkiej od skrzyżowania z drogą pod tunelem do ul. Warszawskiej (włącznie ze skrzyżowaniem). Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia innej modyfikacji zakresu koncepcji pierwotnej oraz wprowadzenie innych zmian do koncepcji, albo też rezygnację z powyższych zmian w zakresie obszaru inwestycji tzn. w obszarze wyznaczonym ulicami 3-go Maja - Powstańców Wlkp. - Średzka - Grunwaldzka. Zmiany te mogą dotyczyć wyłącznie branż ujętych w koncepcji oraz nie będą wykraczać poza zakres rzeczowy koncepcji i dodatkowych zmian wymienionych wyżej. Zmiany te nie będą wpływały na zwiększenie ceny kontraktowej dla przedmiotowego zamówienia, jednak mogą mieć wpływ na przedłużenie terminu realizacji zamówienia, jeśli zostaną wprowadzone w po upływie 6 miesięcy od daty zawarcia umowy na realizację zamówienia na dokumentację projektowo-kosztorysową. 2. Do zadań wykonawcy należeć będzie również: 1) Wykonanie harmonogramu realizacji prac projektowych i płatności. Narzędziem do wykonania harmonogramu winien być MS Project lub licencjonowany odpowiednik. Wstępny harmonogram winien być załączony do oferty (Formularz ofertowy), Harmonogram stanowić będzie załącznik do umowy i może być modyfikowany w zależności od potrzeb realizacji zamówienia. 2) Sporządzenie mapy do celów projektowych w skali 1:500, 3) Wykonanie Dokumentacji geotechnicznej i (w razie konieczności) Dokumentacji Geologiczno-inżynierskiej wraz z jej zatwierdzeniem, 4) Uzyskanie, jeżeli będzie taka potrzeba, prawomocnego pozwolenia wodnoprawnego (w tym wykonanie operatu wodnoprawnego. 5) Projekty podziałów nieruchomości dla potrzeb uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, 6) Uzyskanie odstępstw od przepisów od: a) Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430 z późn. zmianami): A. §7 ust. 1, w zakresie szerokości ulicy w liniach rozgraniczających - mniejsza niż 20 m; B. §9 ust. 5 w zakresie odstępów pomiędzy skrzyżowaniami; C. §12 ust. 1, w zakresie przyjęcia prędkości projektowej Vp dla drogi klasy Z (koncepcja zakłada lokalne zmniejszenie prędkości projektowej do Vp=30km/h, przy dopuszczalnej minimalnej Vp=40km/h); D. §24 ust. 7, w zakresie zastosowania łuku pionowego (koncepcja zakłada łuk pionowy R=300m zamiast wymaganego R=600m); E. §54 ust. 2, w zakresie uzyskania normatywnej skrajni pionowej w tunelu drogowym (koncepcja zakłada skrajnię 3,50m zamiast wymaganych 4,60m); b) Warunków technicznych dla kolejowych obiektów inżynieryjnych - Id-2 w zakresie lokalizacji rozjazdu nad obiektem inżynieryjnym (Część III, dział II, p. 7), c) Warunków technicznych utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych Id-1 w zakresie lokalizacji styku szynowego (§14, p.9) d) zaniżona skrajnia pionowa tunelu (3,5m) - droga klasy Z - konieczność uzyskania odstępstwa od Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430 w zakresie dotyczącym skrajni drogowej (Rozdział 12, §54, p.2), oraz odstępstwa od Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, Dz.U. 1998 nr 151 poz. 987 w zakresie dotyczącym światła pionowego pod obiektem (Rozdział 9, §50, p.2) Istnieje również ryzyko interpretacji (na niekorzyść rozpatrywanego wariantu) przepisów dotyczących przejazdów naziemnych do likwidacji. W myśl tych przepisów (§23 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie. (Dz.U. 2015 poz. 1744)), w chwili gdy projektowany jest bezkolizyjny przejazd pod linią kolejową, należy zlikwidować przejazdy w poziomie jezdni znajdujące się do 3 km od projektowanego przejazdu bezkolizyjnego. Możliwe, że zostanie wzięty pod uwagę fakt, że przejazd jest nienormatywny, tj. ma zaniżoną skrajnię i nie mogą się nim poruszać pojazdy ciężarowe. W tym przypadku nie byłoby konieczności starania się o odstępstwo od tych przepisów.), 7) Wykonanie Innych działań lub dokumentów pozwalających prawidłowo i terminowo wykonać zadanie, 8) Niezwłoczne (tzn. w ciągu trzech dni roboczych licząc od dnia przekazania zapytania) udzielanie pisemnych wyjaśnień na zapytania Wykonawców, dotyczące opracowanej przez projektanta dokumentacji projektowo-kosztorysowej, skierowane do Zamawiającego w trakcie trwania procedury udzielania zamówienia na realizację inwestycji, której ta dokumentacja dotyczy, 9) Uzyskanie w imieniu Zamawiającego ostatecznej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, 10) Prowadzenie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji zamówienia według opracowanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej. 3. Wymagania dotyczące formy, składu i ilości dokumentacji: 1) Wniosek i dokumenty (załączniki) do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - 4 egz. 2) Projekt budowlany - 8 egz. 3) Operat wodnoprawny - 6 egz. 4) Załączniki do wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej - 2 egz. (lub więcej w zależności od wymagań Organu wydającego decyzję zezwalającą na realizację inwestycji drogowej, zwanej dalej ZRID. 5) Projekty podziału nieruchomości (przyjęte przez Organ do tego powołany (Starostwo Powiatowe) - 8 egz. 6) Projekt wykonawczy wszystkich branż oraz projekt stałej organizacji ruchu (w dokumentacjach branżowych operaty geodezyjne pozwalające na wytyczenie danych obiektów - 8 egz. 7) Dokumentacja przetargowa (Przedmiar robót, Kosztorys ofertowy, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, Kosztorys inwestorski, Harmonogram rzeczowo-finansowy, Harmonogram rzeczowo-finasowy ofertowy): 3 egz. 8) Inne materiały lub dodatkowe egzemplarze ww. dokumenty niezbędne do uzyskania opinii, pozwoleń, uzgodnień, postanowień i decyzji - ilość egzemplarzy według potrzeb. 9) W wersji cyfrowej Dokumentację Projektową należy dostarczyć w formacie tekstowym zgodnym z MS Office (rtf, doc, xls). Mapy, rysunki techniczne, przekroje i rozwiązania szczegółowe należy dostarczyć w formacie programu, w którym zostały utworzone (wektorowo) oraz wyeksportowane do formatu rastrowego - JPEG lub PDF. Rozdzielczość i skala eksportu do formatu rastrowego powinna być zgodna ze skalą rysunków z tym, że stopień kompresji nie może powodować zamazywania szczegółów obrazu. Kosztorysy powinny być przekazane w formacie w jakim były tworzone oraz w formacie ATH - 2 egz. (pendrive, płyta CD,DVD itp.) Dokumentacje winny spełniać wymagania zawarte w odpowiednich Ustawach i Rozporządzeniach, (obowiązujących co najmniej na dzień składania wniosków o pozwolenia do właściwego Organu) oraz winny być trwale spięte oraz przekazywane w trwałych opakowaniach. Wraz z dokumentacją należy przekazać spis dokumentacji (1 egz. w formie luźnej a drugi trwale wklejony na opakowanie zbiorcze) wraz z podaniem nazwy zadania. 4. Zamawiający zastrzega, ze wraz z przedmiotem zamówienia nabywa do niego wszelkie majątkowe i zależne prawa autorskie. 5. Wymagany okres gwarancji, udzielonej przez Wykonawcę na wykonaną Dokumentację Projektową zgodnie ze złożona ofertą wynosi (min. 36) miesięcy licząc od dnia uzyskania ostatecznej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej oraz przejęcia i zatwierdzenia przez Zamawiającego kompletu Dokumentacji Projektowej, przy czym odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady Dokumentacji Projektowej wygasa wraz wygaśnięciem odpowiedzialności wykonawcy robót budowlanych, z tytułu rękojmi za wady robót wykonanych na podstawie tej Dokumentacji Projektowej. 6. Rozliczanie wykonania przedmiotu umowy odbędzie się na podstawie podpisanego przez obie strony protokołu odbioru. Dopuszcza się odbieranie częściowe przedmiotu umowy z zapłatą częściową o wartości nie większej niż 90% wartości odbieranego opracowania czy usługi w sposób następujący: 1) Złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z wszystkimi załącznikami - do 15% wartości kwoty zawartej w umowie, 2) Złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wraz z wszystkimi załącznikami - do 50% wartości kwoty zawartej w umowie, 3) Przekazanie całkowitej dokumentacji wraz z wszystkimi opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami, postanowieniami i decyzjami, w tym prawomocnej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej - do 25% wartości kwoty zawartej w umowie. Osobne wynagrodzenie o wartości min. 10 % wartości kwoty zawartej w umowie, stanowiące wynagrodzenie za prowadzenie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji zamówienia, rozliczane będzie na bieżąco za faktycznie wykonaną usługę, w cyklach kwartalnych i rozliczonych fakturą końcową. 5. Wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia (w tym między innymi koszty uzgodnień, opinii, uzyskania decyzji, pozwoleń, postanowień, opłaty skarbowe, koszty uzyskania odstępstw, sprawdzeń, sporządzenia ekspertyz, itd) Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ofertowej. Do obliczenia ceny ofertowej brutto Wykonawca przyjmuje stawkę podatku VAT 23%. 6. Nie należy stosować nazw własnych produktów i nie należy wskazywać producenta materiałów czy urządzeń. Należy opisać urządzenia i materiały podając parametry i wymagania, które należy osiągnąć aby inwestycja została wykonana zgodnie z przepisami, normami i standardami przyjętymi przez Zarządcę drogi i PKP.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 712000000

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information