Droga gminna od miejscowości Naterki poprzez miejscowość Gronity do Kudyp – węzeł obwodnicy Olsztyna

Order Newsletter: 2017 Position: 9603 (oferta nr 3158288)

Client
Urząd Gminy
State
warmińsko-mazurskie
Address
11036 Gietrzwałd, ul. Olsztyńska 2
Phone
+48 89 5241900
Fax
+48 89 6500324
Created
2017-01-17

Urząd Gminy

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Urząd Gminy ul. Olsztyńska 2 11036 Gietrzwałd warmińsko-mazurskie tel. +48 89 5241900 fax. +48 89 6500324 REGON 510742965

I.2) Type of contracting: administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Droga gminna od miejscowości Naterki poprzez miejscowość Gronity do Kudyp – węzeł obwodnicy Olsztyna

II.1.2) Type of contract: Construction works

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Droga gminna od miejscowości Naterki poprzez miejscowość Gronity do Kudyp – węzeł Obwodnicy Olsztyna. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje budowę drogi Naterki-Gronity-Kudypy o nawierzchni z betonu asfaltowego oraz przebudowę (poszerzenie) drogi od DK16 do Kudyp. 3. Szczegółowy zakres robót budowlanych określony został w oparciu o dokumentację techniczną (projekty budowlane, projekty wykonawcze, pomocnicze przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót -STWiOR) i decyzję ZRID oraz zgłoszenia: 1) dokumentacja wielobranżowa: Droga gminna od miejscowości Naterki poprzez miejscowość Gronity do Kudyp – węzeł Obwodnicy Olsztyna opracowana przez Projektowanie-Nadzory PRO-NAD Bohdan Nieciecki, 11-015 Olsztynek, ul. Kolejowa 3/24, zatwierdzona decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej Nr Gtw/58/2016 wydaną przez Starostę Olsztyńskiego w dniu 28 lipca 2016 r. (ZRID) oraz Postanowienie Starosty Olsztyńskiego z dnia 12 sierpnia 2016 r. Dokumentacja zawiera branże: drogową, sanitarną, telekomunikacyjną, elektryczną, zagospodarowanie zieleni, stała organizacja ruchu. Uwaga! Nie cały zakres objęty w/w dokumentacją (dot. pkt 1) wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia. Z zamówienia wyłączono budowę kanału technologicznego oraz ciągu pieszo-rowerowego w ulicy Diamentowej i ul. Gietrzwałdzkiej od wiaduktu PKP do Kudyp. Wykonawca nie będzie realizował tych robót. 2) dokumentacja br. drogowej: „Poszerzenie nawierzchni na drodze od DK16 w kierunku miejscowości Kudypy (Dz. 298/12 obr. nr 4 Gronity) opracowana przez BPT Sp. z o.o. Bartąg, ul. Tęczowy Las 2B/77 10-687 Olsztyn – zgłoszenie robót budowlanych do Starostwa w Olsztynie. 3) projekt budowlany/wykonawczy br. telekomunikacyjnej Przebudowa infrastruktury telekomunikacyjnej oraz budowa rurociągu teletechnicznego dot. zad: Droga gminna od miejscowości Naterki poprzez miejscowość Gronity do Kudyp – węzeł obwodnicy Olsztyna dokumentacja uzupełniająca - zgłoszenie robót budowlanych do Starostwa w Olsztynie, Zamawiający dokona zgłoszenia robót budowlanych do Starostwa w Olsztynie... 4) Dokumentacja projektowa, STWiOR oraz pomocnicze przedmiary robót stanowią załączniki do SIWZ. 4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) roboty drogowe: a) budowa drogi gminnej na odcinku Naterki-Gronity-Kudypy o długości odcinka 3,4108 km, szer. 5,5 m, kat. L, kategoria ruchu KR3 o konstrukcji nawierzchni: ­ warstwa odsączająca z piasku grubości 30 cm; ­ podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie – warstwa górna – 20 cm; ­ podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego grub. 7 cm; ­ warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W grub. 6 cm; ­ warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S grub. 5 cm; ­ pobocza utwardzone odzyskanym materiałem z frezowania istniejącej nawierzchni z destruktu asfaltowego o grub. 8 cm i na szerokości 0,50 – 0,75m; b) budowę ciągu pieszo-rowerowego w miejscowości Gronity na odcinku w ulicach Naterska, Pod Sosnami, Olsztyńska do wiaduktu PKP o dł. 933 m i szer. 2,50m o konstrukcji nawierzchni: ­ warstwa odsączająca z piasku grubości 30 cm ­ podbudowa z kruszywa łamanego 2-31,5 mm –warstwa gr. 16 cm. ­ nawierzchnia ścieralna z betonu asfaltowego AC8S grub. 5 cm.; c) budowę zjazdów, zatok autobusowych, chodników: ­ konstrukcja zjazdów: warstwa odsączająca z piasku grubości 30 cm, podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie – warstwa – 20 cm, nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej 1:4 i grubości 4 cm, nawierzchnia zjazdów przez ciąg pieszo rowerowy – beton asfaltowy AC11S – gr. 7 cm, w miejscu korytek ściekowych w ich ciągu na przejeździe przez zjazd zaprojektowano ścieki liniowe; ­ konstrukcja zatoki autobusowej: warstwa odsączająca z piasku grubości 30 cm, podbudowa z betonu konstrukcyjnego C16/20 (B20) warstwa grubości 22 cm, nawierzchnia z kostki brukowej betonowej grub. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej 1:4 i grubości 4 cm; ­ konstrukcja chodników: warstwa odsączająca z piasku grubości 30 cm, podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie – warstwa gr. 16 cm, podsypka cementowo-piaskowa 1:4 grubości 4 cm, nawierzchnia z kostki betonowej grub. 6 cm (zgodnie z projektem wykonawczym). d) przebudowę (poszerzenie) drogi o nawierzchni bitumicznej na odcinku od DK 16 w kierunku Kudyp o dł. 380 m i szer 0,5 m, o konstrukcji: - podłoże gruntowe, - ulepszone podłoże: kruszywo naturalne stabilizowane cementem– 15cm, - podbudowa pomocnicza z KŁSM 0/31,5 – 20 cm, - podbudowa zasadnicza: AC22P – 7 cm - warstwa wiążąca: AC16W – 6 cm, - warstwa ścieralna: AC11S – 5 cm. 2) przebudowę kolizji: a) sieci telekomunikacyjnej, b) sieci wodociągowej, c) sieci elektroenergetycznej. 3) budowę kanalizacji deszczowej i przepustów; 4) przebudowę sieci elektroenergetycznej, 5) budowę oświetlenia ulicznego zasilanego z sieci oraz oświetlenie zasilane panelami solarnymi; UWAGA! Oświetlenie uliczne wykonać zgodnie z projektem wykonawczym (oprawy uliczne typowe o mocy 70W montowane na słupach typowych). 5. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub STWiOR opisano materiały lub urządzenia przez wskazanie znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie a następnie zastosowanie innych równoważnych materiałów lub urządzeń pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały i urządzenia, które one zastępują. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego materiały i urządzenia spełniają kryteria równoważności. Ewentualne wskazania (w dokumentacji projektowej, STWiOR lub przedmiarach) znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę są określeniem minimalnych parametrów technicznych i użytkowych jakim muszą odpowiadać materiały i urządzenia aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia dokumentów wykazujących równoważność (zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy). 6. Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej SIWZ. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w SIWZ, jest obowiązany w ofercie wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (godnie z art. 30 ust. 5 ustawy). 7. Wykonawca na własny koszt zapewni opracowanie i uzgodni z Zamawiającym jako zarządcą drogi wszelkie projekty tymczasowej organizacji ruchu a także wykona i utrzyma tymczasową organizację ruchu podczas realizacji inwestycji w tym ciągłe utrzymanie wyznaczonych do objazdu dróg, oraz zlikwiduje ją, przywracając tereny do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia takiej tymczasowej organizacji ruchu, która spowoduje jak najmniejszą uciążliwość dla mieszkańców miejscowości korzystających z przedmiotowej drogi. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: - ciągłego utrzymania drogi objętej przedmiotem zamówienia - urządzenia, utrzymania i zabezpieczenia terenu budowy wraz z zapleczem budowy, - poniesienia kosztów doprowadzenia i utrzymania energii i wody oraz innych niezbędnych mediów dla potrzeb technologicznych, zaplecza i terenu budowy, - wykonania dróg tymczasowych dla celów budowy i dla ewentualnych objazdów, - utrzymania w należytym porządku dróg dojazdowych na teren budowy, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania czystości na odcinkach związanych z transportem budowy (m.in. nie dopuszczanie do wynoszenia błota na kołach samochodów wyjeżdżających z budowy), -utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, - naprawy uszkodzonych na skutek prowadzonych robót urządzeń podziemnych oraz dróg i ulic dojazdowych, - zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy. 8. Wykonawca wykona stałą organizację ruchu zgodnie z dokumentacją stanowiącą załącznik do niniejszej SIWZ. Uwaga! Ze względu na wyłączenie z zakresu przedmiotu zamówienia budowy ciągu pieszo-rowerowego w ulicy Diamentowej i ul. Gietrzwałdzkiej od wiaduktu PKP do Kudyp w ramach stałej organizacji ruchu nie będzie wykonane oznakowanie dotyczące tego odcinka ciągu pieszo-rowerowego. 9. Wykonawca dokona karczowania karpin po wyciętych drzewach zarówno wzdłuż istniejącej drogi (zgodnie z projektem Gospodarka szatą roślinną oraz projekt nasadzeń zastępczych) jak też na nieruchomościach będących własnością Lasów Państwowych, które stały się własnością Gminy Gietrzwałd na podstawie decyzji Nr Gtw/58/2016. Wycinki drzew dokona Zamawiający a na działkach będących własnością Lasów Państwowych Nadleśnictwo Kudypy. 10. Wykonawca wykona nasadzenia kompensacyjne zgodnie z projektem Gospodarka szatą roślinną oraz projekt nasadzeń zastępczych załączonym do SIWZ oraz w ramach wynagrodzenia umownego zapewni pielęgnację nasadzonych roślin w okresie 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia polegającą między innymi na: usuwaniu chwastów przynajmniej 5 razy w okresie wegetacyjnym, nawożeniu nawozami o spowolnionym działaniu, podlewaniu, wymianie i naprawie palików oraz zabezpieczeń, korekcie koron (cięcie sanitarne i formujące), wymianie uschniętych i uszkodzonych roślin, koszenie trawy na poboczach, itp. 11. Wykonawca w uzgodnieniu z Zamawiającym i właścicielem działki dokona inwentaryzacji istniejącego na niej ogrodzenia, które może ulec zniszczeniu podczas prowadzonych robót i przedłoży ją Zamawiającemu. Wykonawca jest zobowiązany do odtworzenia zniszczonego ogrodzenia. 12. Wykonawca zapewni prowadzenie wszelkich prac ziemnych pod nadzorem archeologicznym (ze względu na zapewnienie ochrony nierozpoznanej substancji zabytkowej kulturowego dziedzictwa archeologicznego – zgodnie z decyzją ZRID) oraz w przypadku takiej konieczności uzyska pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. 13. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia dokumentacji powykonawczej w 2 egz. wersji papierowej i 1 egz. wersji elektronicznej w tym dokumentacji geodezyjnej powykonawczej w 4 egz. Wykonawca musi zapewnić stałą obsługę geodezyjną w trakcie wykonywania robót. 14. Wykonawca jest zobowiązany do pełnego skompletowania dokumentacji do: zawiadomienia o zakończeniu budowy/ wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, składanych w odpowiednim w organie nadzoru budowlanego. 15. Wykonawca, przygotuje i uzyska wszelkie dokumenty umożliwiające Zamawiającemu prawidłowe wystąpienie o pozwolenie na użytkowanie przed wykonaniem wszystkich robót, dla tych części robót, których użytkowanie okaże się wskazane ze względu na organizację budowy lub tymczasową organizację ruchu., również przez teren budowy, albo okaże się to celowe dla zmniejszenia wprowadzanych utrudnień w ruchu pojazdów lub pieszych. 16. Zamawiający wyznacza najkrótszy okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na przedmiot zamówienia na 60 miesięcy licząc od dnia końcowego odbioru robót. Określony przez Wykonawcę okres może być dłuższy od najkrótszego okresu rękojmi za wady i gwarancji jakości co najwyżej o 60 miesięcy (łącznie 120 miesięcy). Okres ten będzie podlegał ocenie Zamawiającego jako jedno z kryteriów oceny ofert. 17. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy. 1) Zamawiający określa następujące wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Ustawy w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014r. poz. 1502 z późn. zm.) w następujący sposób: a) wszystkie osoby, które będą wykonywać czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, w tym prace fizyczne (robotnicy budowlani), prace operatorów sprzętu, prace kierownika budowy, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, muszą być zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Zamawiający nie określa wymiaru etatu zatrudnienia z tym, że każda godzina wykonywanej pracy przez każdego pracownika Wykonawcy /podwykonawcy/ musi być realizowana w ramach umowy o pracę. b) Zamawiający wymaga, aby zatrudnienie przy realizacji zamówienia, trwało w całym okresie wykonywania zamówienia, a zatrudnione osoby zobowiązane będą do osobistego wykonywania pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub przez Wykonawcę (Podwykonawcę) przed zakończeniem trwania umowy, Wykonawca (Podwykonawca) będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby, posiadającej doświadczenie, kwalifikacje i uprawnienia budowlane co najmniej takie jak osoba poprzednio zatrudniona pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie wymagania, co do sposobu zatrudnienia na cały okres realizacji zamówienia; 18. Wymagania Zamawiającego związane z realizacją zamówienia obejmujące aspekty społeczne, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy dotyczące zatrudnienia bezrobotnych w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013r. poz. 674 ze zm.) : 1) Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę co najmniej jednej osoby bezrobotnej na okres trwania umowy wykonującej czynności objęte przedmiotem zamówienia przy czym osoby zatrudnione zobowiązane będą do osobistego wykonywania pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. 2) Zamawiający nie określa wymiaru etatu zatrudnienia osób bezrobotnych z tym, że każda godzina wykonywanej pracy przez osoby bezrobotne musi być realizowana w ramach umowy o pracę 3) w uzasadnionych przypadkach, nie wynikających z winy Wykonawcy oraz w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub przez Wykonawcę przed zakończeniem realizacji zamówienia, Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby bezrobotnej pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania, co do sposobu zatrudnienia na cały okres realizacji zamówienia . 19. Dokumentowanie/ kontrola spełniania przez Wykonawcę zobowiązań wynikających z ust. 17 i ust. 18 SIWZ 1) Wybrany Wykonawca w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia przedstawi Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wymaganych przez Zamawiającego (zgodnie z art. 29 ust. 3a i ust. 4 ustawy). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 2) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę (podwykonawcę) wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a i ust. 4 ustawy oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: A) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający będzie uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych: - odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia - wykonywanie prac fizycznych oraz operatorów sprzętu i kierownika budowy, - odnośnie spełniania przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę co najmniej jednej osoby bezrobotnej. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny; b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów. B) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania Wykonawcy do przedstawienia w terminie 3 dni roboczych od dnia wezwania dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa powyżej, w szczególności: a) oświadczeń Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których wezwanie dotyczy. Oświadczenie powinno zawierać informacje, o których mowa w pkt 1) niniejszego ustępu; C) z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa powyżej Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w ogólnych warunkach umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. D) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy 20. Wymagania dotyczące dostępności dla osób niepełnosprawnych, o których mowa w art. 30 ust. 8 ustawy : a) przedmiot zamówienia jest zaprojektowany - zgodnie z dokumentacją techniczną, z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. b) zgodnie z dokumentacją w szczególności wszystkie przejścia i przejazdy będą wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie stanowiąc barier architektonicznych dla niepełnosprawnych. Dokumentacja została wykonana zgodnie z: - art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.), - Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. 21. Wymagania dotyczące robót: 1) wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru; 2) roboty należy prowadzić zgodnie z wymogami dokumentacji określającej przedmiot zamówienia, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wymogami niniejszej SIWZ; 3) użyte materiały i urządzenia powinny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, powinny posiadać odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie oraz zapewnić sprawność eksploatacyjną; 4) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca na własny koszt zapewni wykonywanie i analizę badań laboratoryjnych (wymaganych prawem) w celu określenia zgodności wykonanych robót oraz materiałów budowlanych, zgodnie z wymogami określonymi w dokumentacjach projektowych dotyczących zadania: Droga gminna od miejscowości Naterki poprzez miejscowość Gronity do Kudyp – węzeł obwodnicy Olsztyna, w szczególności: dokumentacjach projektowych, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, normach, wytycznych, itp. jak również przepisami prawa, normami, wytycznymi innymi dokumentami branżowymi oraz wiedzą i sztuką budowlaną. Badania zostaną wykonane w niezależnym, akredytowanym laboratorium; 5) W razie zaistnienia wątpliwości Zamawiającego co do zgodności wykonanych robót oraz materiałów budowlanych z przytoczoną powyżej dokumentacją, Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań laboratoryjnych w niezależnym, akredytowanym laboratorium. Koszt badań poniesie: a) Zamawiający jeżeli wyniki badań dowiodą, zgodności wykonanych robót oraz materiałów budowlanych z przytoczoną powyżej dokumentacją; b) Wykonawca jeżeli wyniki badań dowiodą, niezgodności wykonanych robót lub materiałów budowlanych z przytoczoną powyżej dokumentacją. 22. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia; 2) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia; 3) sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; 4) spełnienie innych wymagań określonych w warunkach ogólnych umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. 23. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. 24. Wykonawca powinien o ile uzna to za konieczne zapewnić swoim specjalistom niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy (np. radca prawny, dodatkowi kierownicy danej branży, uprawniony geodeta, hydrogeolog, geolog, specjalista ds. zieleni, ekspert ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, administrator, itp.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy. 25. Wykonawca przez cały okres realizacji umowy, zobowiązany będzie do posiadania polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości nie mniejszej niż 3.500.000,00 zł (słownie: trzy miliony pięćset tysięcy złotych) . 26. Wykonawca może powierzyć część zamówienia Podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcy. 27. Zamówienie dofinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Osi Priorytetowej 7 Infrastruktura transportowa Działania 7.2 –Infrastruktura drogowa w miejskich obszarach funkcjonalnych Poddziałania 7.2.1.- Mobilny MOF-ZIT Olsztyna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Umowa o dofinansowanie Nr RPWM.07.02.01-28-0001/16-00 z dnia 20.09.2016r. 28. Zgodnie z art. 93 ust. 1a ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części przedmiotowego zamówienia. 29. Zamawiający zaleca aby wycena oferty została poprzedzona wizją lokalną terenu realizowanej roboty i jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego i powinna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i wiedzą techniczną 30. Materiały z rozbiórki nadające się do użytku lub ponownego wbudowania są własnością Zamawiającego. Materiały z rozbiórki nie nadające się do wykorzystania stają się własnością Wykonawcy i winny być usunięte poza teren budowy na koszt Wykonawcy i z zachowaniem przepisów ustawy o odpadach. 31. Wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania zajęcia terenu na czas prowadzenia robót z prawnymi użytkownikami terenu.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 45233120-6

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 60.000 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych).

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders:

IV.3.5) The term tying with offer, the period in days: 30