ŚWIADCZENIE USŁUGI ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH I ZAGOSPODAROWANIA TYCH ODPADÓW OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY POWSTAŁYCH NA TERENIE GMINY RĘDZINY.

Order Newsletter: 2017 Position: 12731 (oferta nr 3161415)

Client
Urząd Gminy
State
śląskie
Address
42-242 Rędziny, ul. Wolności 87 87
Phone
034 3279014
Fax
034 3279085
www
www.redziny.pl
E-Mail
info@redziny.ug.gov.pl
Created
2017-01-23

Urząd Gminy

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Urząd Gminy ul. Wolności 87 87 42-242 Rędziny śląskie tel. 034 3279014 fax. 034 3279085 REGON 15139816100000 www.redziny.pl

I.2) Type of contracting: administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: ŚWIADCZENIE USŁUGI ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH I ZAGOSPODAROWANIA TYCH ODPADÓW OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY POWSTAŁYCH NA TERENIE GMINY RĘDZINY.

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Rędziny. Podstawowe dane dotyczące Gminy: Gmina Rędziny Ilość mieszkańców w gminie 9 930 według stanu na 30.11.2016r. wg meldunków, Ogólna liczba nieruchomości zamieszkałych – tzw. punktów odbiorowych w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej Według stanu na 13.12.2016r.: 1.2500 jednorodzinne 2.6 punktów odbiorowych w wielorodzinnej zabudowie obejmujących 16 bloków mieszkalnych, Powierzchnia gminy / km2 41,36 km2 2. Wykonawcy zamówienia będą odbierali odpady z nieruchomości z następującą częstotliwością: 2.1 Zmieszane odpady komunalne: •dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej – raz na miesiąc,•dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej– dwa razy w tygodniu 2.2.O odpady komunalne pochodzące z selektywnej zbiórki obejmującej:•Zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje: papier, opakowania wielomateriałowe, metal, tworzywa sztuczne, należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością: 2.2.1 dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej – raz na miesiąc,2.2.2 dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej– dwa razy w tygodniu 2.2.3 dla punktu selektywnego zbierania - według potrzeb nie rzadziej niż raz na miesiąc,•Zbierane odpady obejmujące szkło należy usuwać zgodnie z następującą częstotliwością:2.2.4 dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej - raz na dwa miesiące, 2.2.5 dla nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej – raz na miesiąc; 2.2.6 dla punktu selektywnego zbierania- według potrzeb nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.2.3 Odpady ulegające biodegradacji gromadzone w pojemnikach do gromadzenia bioodpadów odbierane są: • z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej – raz na miesiąc; • z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej– dwa razy w tygodniu; • dla punktu selektywnego zbierania- według potrzeb nie rzadziej niż raz na miesiąc 2.4 Odpady wielkogabarytowe - bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych, jeden raz w roku tj. w 2017 roku odbiór w kwietniu. 3.Zakres usługi : W zakresie zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Rędziny, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w ramach powierzonego zadania, zgodnie z zapisami: • ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016r. poz., 250) • ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r. poz., 1987 t,j.). • uchwały Sejmiku Województwa Śląskiego nr IV/25/1/2012 z dnia 24 sierpnia 2012r. w sprawie przyjęcia „Planu gospodarki odpadami dla Województwa Śląskiego 2014”, • rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122) W przypadku zmiany prawa Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania przedmiotu zamówienia zgodnie z nowymi zapisami.Wykonawca jest obowiązany przekazać odpady do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego lub do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami na zasadach określonych w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Uwaga:Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych, powstałych na terenie gminy Rędziny z nieruchomości zamieszkałych (zabudowa jednorodzinna oraz wielorodzinna), przy założeniu braku limitu ilości odbieranych odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców. Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący: załącznik nr 7 do SIWZ.4.Odbiór odpadów Odbiór odpadów bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych(zabudowa jedno- i wielorodzinna) odbywać się będzie z podziałem na odpady: zmieszane odpady komunalne, • zbierane łącznie odpady obejmujące następujące frakcje: papier, opakowania wielomateriałowe, metal, tworzywa sztuczne, • szkło, • odpady ulegające biodegradacji, • meble i inne odpady wielkogabarytowe. 5.Pojemniki lub worki służące do zbierania odpadów komunalnych: 5.1 Wykonawca wyposaża w pojemniki nieruchomości zamieszkałe w przypadku zabudowy jednorodzinnej: 5.1.1. pojemniki lub worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120l, 240l, 360l, takie jak: Szkło - kolor zielony – napis ”Szkło”, Zbierane łącznie frakcje odpadów: papier, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe – kolor żółty – napis „Odpady Selektywne”, biodegradowalne – kolor brązowy – napis „Bioodpady”, 5.1.2 pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 120 l, 240 l, 360 l Pojemniki wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami. 5.2 Pojemniki na odpady winny być nowe lub w dobrym stanie technicznym (używane) spełniające obowiązujące normy. 5.3 Zapotrzebowanie na pojemniki (kubły) na odpady zmieszane oraz pojemniki (kubły lub worki) do selektywnej zbiórki odpadów określone są w załączniku 7 do SIWZ 5.4 Wykaz punktów odbiorowych odpadów komunalnych zostanie przekazany Wykonawcy w dniu zawarcia umowy. 6. Zadania Wykonawcy związane z zamówieniem. 6.1. Obowiązki Wykonawcy w zakresie harmonogramu: •Przygotowanie harmonogramu wywozu w formie ulotek (wydruk czarno - biały, w ilości około 2800 sztuk i jego dystrybucja wśród mieszkańców). Ulotki winny zawierać w szczególności: harmonogram odbioru odpadów w okresie obowiązywania umowy łącznie z ustaleniem jednorazowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, informację o adresie i telefonie Wykonawcy, a także informacje w jaki sposób mieszkańcy mogą dokonywać płatności za gospodarowanie odpadami (numer konta gminy do wniesienia opłaty, godziny otwarcia kasy oraz wpłaty kwartalne u sołtysów, poczta, przelewy on-line) i terminy płatności oraz inne informacje związane z gospodarką odpadami, które Zamawiający chce przekazać mieszkańcom. • Propozycję harmonogramu wywozu na 2017 rok należy przedstawić Zamawiającemu do czterech dni od dnia zawarcia umowy, na rok 2018- do 01.12.2017 roku.• Pierwsza dystrybucja ulotek z harmonogramem na 2017r. winna się odbyć wraz z dostarczeniem pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników (kubłów lub worków) do segregacji w terminie 7 dni od podpisania umowy, na 2018r. do 05.12.2017r. Zamawiający nie dopuszcza przedstawiania harmonogramu w okresach kwartalnych. Obowiązkiem Wykonawcy jest również zamieszczenie harmonogramu odbioru odpadów z terenu gminy Rędziny na stronie internetowej Wykonawcy. • Przygotowanie i dystrybucja ulotek informacyjnych dotyczących punktów PSZOK (wydruk czarno - biały, w ilości 2800 sztuk ) 1 raz w roku.UWAGA: Przez dystrybucję Zamawiający rozumie: a) w zabudowie jednorodzinnej dostarczenie w/w informacji do skrzynek na listy, a w przypadku braku skrzynki ulotkę należy przykleić do wewnętrznej strony klapy pojemnika. b) w zabudowie wielorodzinnej wywieszenie w/w informacji na tablicach ogłoszeń a w przypadku ich braku w innym miejscu ogólnodostępnym. 6.2. Obowiązki Wykonawcy w zakresie wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki 6.2.1. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości zamieszkałych w pojemniki (kubły) do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych oraz pojemniki (worki lub kubły) do selektywnej zbiórki odpadów. 6.2.2. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć PSZOK w odpowiednie pojemniki zapotrzebowanie określone odpowiednio w załączniku 7 do SIWZ. Wykonawca zobowiązany będzie również do odbioru odpadów z PSZOK-a. Wykonawca winien na teren PSZOK-a wskazany i przygotowany przez Zamawiającego wstawić swoje kontenery do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych. Wykonawca zobowiązany jest wstawić na teren PSZOK-a (w terminie uzgodnionym z Zamawiającym) pojemniki i kontenery na odpady w stanie technicznym, który nie spowoduje emisji nieczystości do gruntu.Wykonawca zobowiązany jest dokonywać odbiór odpadów z PSZOK-a po zapełnieniu kontenera/pojemnika z danym odpadem w terminie do 5 dni, licząc od dnia przekazania telefonicznej/e-mailowej informacji przez Zamawiającego osobie wskazanej do kontaktu po stronie Wykonawcy. 6.2.3. Pierwsze wyposażenie nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane oraz pojemniki (kubły lub worki) selektywnej zbiórki odpadów winno nastąpić w terminie do siedmiu dni roboczych od zawarcia umowy zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego, a następnie na bieżąco winno być realizowane w całym okresie trwania umowy. Zamawiający po złożeniu przez właściciela deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości, która dotychczas nie była objęta systemem, niezwłocznie poinformuje o tym Wykonawcę. Termin dostarczenia dodatkowych pojemników na odpady zmieszane oraz pojemników (kubłów lub worków) na odpady segregowane w ciągu trwania umowy: niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od daty przyjęcia zgłoszenia. 6.2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania doposażenia nieruchomości w pojemniki (kubły lub worki), w przypadku ich udokumentowanego zaginięcia lub zniszczenia (protokół zniszczenia sporządzony nie później niż w dniu odbioru odpadów podpisany przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości + zdjęcie z datownikiem oraz protokół zaginięcia podpisany przez Wykonawcę i właściciela nieruchomości). Koszty takiego udokumentowanego doposażenia nieruchomości przez Wykonawcę w dodatkowe pojemniki poniesie Zamawiający. Dodatkowe doposażenie w pojemniki zostanie wykazane w comiesięcznym rozliczeniu wykonanych usług. 6.2.5 Zamawiający odpowiada wobec Wykonawcy za:- zniszczenie pojemnika wskutek spalenia lub innego uszkodzenia mechanicznego nie wynikającego z czynności eksploatacji pojemnika. 6.2.6. Zamawiający nie odpowiada za uszkodzenia wynikające ze złej jakości pojemników, pęknięć powstałych przy opróżnianiu pojemnika lub zwykłego użytkowania pojemników typu uszkodzone kółka, pokrywy lub uchwyty- w takich przypadkach Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemnika na własny koszt). wszystkie podstawiane pojemniki przez Wykonawcę muszą być w dobrym stanie technicznym a w razie reklamacji zgłaszanych przez Zamawiającego- Wykonawca usunie usterkę. 6.2.7.Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemników w trakcie trwania umowy w przypadku zmiany ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość. (pojemnik na większy lub mniejszy zgodnie ze złożoną przez właściciela deklaracją). Przypadki takie zgłasza każdorazowo Zamawiający. 6.2.8. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać pojemniki (kubły lub worki) na odpady zbierane selektywnie do poszczególnych gospodarstw domowych regularnie tj. raz na miesiąc w przypadku zbieranych łącznie odpadów obejmujących następujące frakcje: papier, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, oraz odpadów biodegradowalnych; natomiast na szkło- raz na dwa miesiące, w dniu odbioru odpadów. Dostarczenie worków odbywa się bez względu na fakt czy odpady zostały wystawione czy nie i w jakich ilościach. (ilość dostarczanych worków do poszczególnych gospodarstw oraz miesięczne zapotrzebowanie określone zostało w zał.nr 7 do SIWZ). UWAGA:NINIEJSZE ZAMÓWIENIE OBEJMUJE PODSTAWIENIE POJEMNIKÓW NA ODPADY ORAZ ICH ZBIÓRKĘ WRAZ ZE ZGROMADZONYMI W NICH ODPADAMI. WYKONAWCA WINIEN WLICZYĆ W KOSZTY ZARÓWNO PODSTAWIENIE KOSZY, ICH ODBIÓR, WYMIANĘ, JAK RÓWNIEŻ ZBIÓRKĘ KOSZY WRAZ Z EWENTUALNYMI ODPADAMI PRZY OSTATNIM WYWOZIE. 6.3 Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów komunalnych: 6.3.1 systematyczne opróżnianie pojemników i wywóz odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych, zgodnie z określonymi harmonogramami i częstotliwością wywozu. W razie awarii śmieciarki odbiór odpadów odbywać się będzie najpóźniej w następnym dniu.6.3.2 obsługa każdej nieruchomości, w terminie określonym w harmonogramie;6.3.3. odebranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdej ilości zebranych, mieszanych i segregowanych odpadów komunalnych. Gmina zapewnia właścicielom nieruchomości zamieszkałych odbiór wszystkich odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości tj. w przypadku kiedy odpady które nie zmieszczą się do kubła, wystawione będą obok w dodatkowych workach również w ramach niniejszego zamówienia muszą być odebrane. Zamawiający po złożeniu przez właściciela deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości, która dotychczas nie była objęta systemem, niezwłocznie poinformuje Wykonawcę, a ten od najbliższego terminu odbioru odpadów, zgodnie z harmonogramem, zobowiązany jest do rozpoczęcia odbioru odpadów- co nie spowoduje podwyższenia wynagrodzenia Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest odebrać wszystkie odpady komunalne od mieszkańców, jak również z PSZOK-a. 6.3.4 zabezpieczanie przewożonych odpadów przed wysypaniem;6.3.5. zbieranie odpadów leżących luzem obok zapełnionych pojemników lub śmieciarki oraz doprowadzenia do porządku terenów przyległych tj. terenów w promieniu 4 metrów, zanieczyszczonych na skutek przepełnienia wymienionych urządzeń służących do gromadzenia odpadów – obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników, worków i kontenerów. 6.3.6. wywóz odpadów również w przypadku stwierdzenia niemożności dojazdu do pojemnika przez parkujące pojazdy lub inne przeszkody; 6.3.7 odbiór odpadów komunalnych z miejsc trudno dostępnych, do których nie ma możliwości dojazdu śmieciarką. Wykonawca ma obowiązek zorganizowania odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe poprzez zastosowanie pojazdu mniejszego gabarytowo. Wykonawca może wywiązać się z tego obowiązku np. poprzez wyznaczenie jednego dnia w miesiącu dla tych posesji oraz odebrania w tym dniu wszystkich odpadów komunalnych. Zamawiający przewiduje, iż na terenie gminy Rędziny jest maksymalnie 40 punktów odbiorowych o utrudnionym dojeździe dla śmieciarki. 6.3.8 przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wynikających z Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego; 6.3.9 przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987);6.3.10 gospodarowanie odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 250) zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 ustawy tj.: a) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2167), b) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676).6.3.11.zapewnienie osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016, 250 t.j.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, wyłącznie w zakresie powierzonych zadań.6.3.12 odbiór odpadów zmieszanych i selektywnych ma być dokonywany w osobnym dniu i osobnym taborem samochodowym z podziałem na odbiór odpadów z pojemników śmieciarkami (odpady zmieszane) i odbiór odpadów segregowanych pojazdami przystosowanymi do ich odbioru (pojazdy skrzyniowe).6.3.14 ZAKAZUJE SIĘ MIESZANIA SELEKTYWNIE ZEBRANYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH ZE ZMIESZANYMI ODPADAMI KOMUNALNYMI ODEBRANYMI OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI. 6.4 Obowiązki Wykonawcy w zakresie sprawozdawczości: 6.4.1 bieżące prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; 6.4.2 przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu raporty miesięczne stanowiące część miesięcznego protokołu odbioru, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym zawierające informacje o: ilości i rodzaju odpadów komunalnych zebranych ze wszystkich nieruchomości, adresach nieruchomości, z których właściciele nie oddali odpadów komunalnych, ilości przeterminowanych leków i baterii (Mg) z podziałem na frakcje, sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów oraz raportów miesięcznych z monitoringu GPS bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, przedstawiające dane o położeniu pojazdu, miejscu postoju i miejscach wyładunku odpadów wraz z programem do ich odczytu. 6.4.3 przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania półroczne zgodne z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016, poz. 250) oraz z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 934) w sprawie wzoru sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Wykonawca przedkłada Zamawiającemu dwa sprawozdania odrębnie dla odpadów odebranych od mieszkańców i odrębnie dla odpadów odebranych z PSZOK-a.6.4.4 przekazywanie kart przekazania odpadów i dowodów wagowych (określone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12.12.2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów – Dz. U. z 2014r., poz. 1973).6.5 Obowiązki Wykonawcy w zakresie kontroli rzetelności segregacji: 6.5.1.Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do powiadamiania Zamawiającego w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. 6.5.2 Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek: sporządzić protokół w trzech egzemplarzach zawierający datę, adres nieruchomości, rodzaj źle wysegregowanych odpadów, spisany w miejscu zdarzenia, pozostawić kopię protokołu o źle wysegregowanych odpadach dla właściciela nieruchomości w skrzynce na listy,wykonać dokumentację fotograficzną z datownikiem, niezwłocznie przekazać Zamawiającemu jeden egzemplarz protokołu, dokumentację fotograficzną (w wersji elektronicznej lub papierowej - wielokolorowa), Odpady takie należy zakwalifikować i odebrać traktując je jako zmieszane. 6.5.3 Wykonawca ma obowiązek powiadomić pisemnie Zamawiającego o każdym przypadku wprowadzania do odpadów komunalnych, odpadów z działalności gospodarczej (odpadów przemysłowych).6.6 Inne obowiązki Wykonawcy:a) wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców;b)zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w liczbie co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie;c) dostarczanie terminowo wymaganej ilości worków do selektywnej zbiórki;d) porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru wyłącznie z winy Wykonawcy;e)wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież z widocznym logo firmy;f)wyposażenie pojazdów do odbierania odpadów (w tym odpadów segregowanych), w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego (np. GPS), umożliwiający trwałe zapisywanie o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów;g) telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym rozpoczęciu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu na jego żądanie skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów lub pod wskazanym przez Zamawiającego adresem, telefoniczne zawiadomienie Zamawiającego o każdorazowym zakończeniu odbioru odpadów i umożliwienie Zamawiającemu na jego żądanie skontrolowanie masy pojazdu na instalacji odbioru odpadów lub pod wskazanym przez Zamawiającego adresem. Zamawiający wskaże Wykonawcy wyłonionemu w niniejszym postępowaniu upoważnionego przedstawiciela Gminy wraz z podaniem numeru telefonu;h) zapisywanie w sposób umożliwiający odczyt oraz przechowywanie w siedzibie Wykonawcy, przez okres obowiązywania umowy i rok po jej zakończeniu danych pochodzących z systemu monitoringu i systemu czujników. Wykonawca jest zobowiązany posiadać odpowiedni program umożliwiający odczyt, prezentację oraz analizę przechowywanych danych, które powinny być udostępniane na każde żądanie Zamawiającego; na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawia dzienny raport (w wersji zarówno papierowej jak i elektronicznej) o położeniu pojazdu, miejscach jego postoju i wyładunku odpadów w instalacji docelowej. i) dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony (z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych itp.). O fakcie braku możliwości dojazdu do nieruchomości z przyczyn określonych powyżej Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego celem uzgodnienia sposobu odbioru odpadów. Wykonawcy nie przysługuje wtedy roszczenie z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy;j) okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa;k) wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy, a powstałe z wyłącznej winy wykonawcy;l) naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie (uszkodzenia chodników i innych urządzeń dot. to również PSZOK);m) naprawa lub wymiana uszkodzonych w trakcie realizacji umowy pojemników na odpady na własny koszt, jeśli powstały z winy Wykonawcy, w terminie do 3 dni od zgłoszenia w formie telefonicznej lub e-mail przez Zamawiającego; n) wykonanie na terenie gminy jednej akcji informacyjnej- dystrybucja informacji przygotowanych przez Zamawiającego (ulotki informujące o sposobach segregacji, w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami ); o) dostarczenie wszystkim właścicielom nieruchomości zamieszkałych harmonogramu wywozu odpadów komunalnych;p) zapewnienie na czas realizacji przedmiotu zamówienia (posiadanie lub dostępność) do bazy magazynowo - transportowej, usytuowanej i wyposażonej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;q) umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi; r) udostępnienie co najmniej jednego numeru telefonu w celu szybkiej komunikacji, tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą.s)Uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach Komisji Rady Gminy, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy przez Wójta lub osoby przez niego upoważnione z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed naradami. 6.7. Dodatkowe obowiązki Wykonawcy:1. Pojazdy Wykonawcy wykorzystywane wyłącznie do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych muszą być wyposażone w urządzenia umożliwiające rejestrowanie obrazu wideo trasy przejazdu:wideorejestrator powinien mieć na tyle szerokie pole widzenia, aby swoim zasięgiem obejmował zasyp pojazdu, a także drogę oraz pobocze (chodniki) po obu stronach drogi – tak, aby umożliwiał lokalizację pojemnika np. w okolicy wjazdu na posesję lub wyodrębnionego miejsca w ogrodzeniu,• Wideorejestrator powinien być zamontowany tak, aby wibracje pojazdu nie mogły wpływać na trwałość wideorejestratora i jakość nagrywanego obrazu,• Wideorejestrator powinien umożliwiać zapis danych w postaci cyfrowej w jakości umożliwiającej prawidłowych ich odczyt. Zapis co najmniej 10 godzin pracy,• Nagrany materiał ma mieć naniesiony znacznik czasu i daty na nagraniu,• Materiał powinien być zapisywany na karcie pamięci SDHC lub/i micro SDHC (system powinien obsługiwać karty pamięci o pojemności co najmniej 32 GB) • System musi umożliwiać uzyskanie nagrania trasy przejazdu i ich fragmentów w plikach wideo AVI, MPEG lub MP4, w rozdzielczości obrazu nie mniejszej niż HDTV 720p (1280x720 pikseli).• Zapis powinien być prowadzony od momentu wyjazdu z bazy Wykonawcy aż do momentu rozładunku i wyjazdu z PSZOK.2.Wykonawca zobowiązany jest do przekazania nagrań w ciągu 7 dni w przypadku gdy złożona została reklamacja lub skarga dotycząca realizacji zamówienia przez Wykonawcę lub ujawniony został przypadek oddawania odpadów komunalnych niezgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rędziny.Posiadane nagranie będzie niezbędne do wyjaśnienia sytuacji spornych dotyczących dokonanego bądź niedokonanego odbioru odpadów.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 90000000-7

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 PLN Wadium należy wnieść w terminie do dnia 01 lutego 2017r do godz. 09:00. Miejsce składania wadium w formie innej niż pieniądz - Sekretariat Urzęd

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders:

IV.3.5) The term tying with offer, the period in days: 30