Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad budową dróg w gminie Brusy

Order Newsletter: 2017 Position: 53544 (oferta nr 3202268)

Client
Gmina Brusy
State
pomorskie
Address
89632 Brusy, ul. Na Zaborach 1
Phone
523 969 302
Fax
523 969 303
Created
2017-03-28

Gmina Brusy

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Brusy ul. Na Zaborach 1 89632 Brusy pomorskie tel. 523 969 302 fax. 523 969 303 REGON 9235125100000

I.2) Type of contracting: administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad budową dróg w gminie Brusy

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiotem zamówienia jest: a) Część I - pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego w branżach drogowej, sanitarnej i elektrycznej nad realizacją robót budowlanych w ramach zadania pn. „Budowa drogi gminnej nr 206006G w miejscowościach Leśno i Leśno - Wybudowanie” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”, PROW na lata 2014-2020 oraz zadania pn. „Budowa ulic w miejscowości Leśno: Brzozowej, Polnej oraz części Wykopaliskowej od km 0+810 do 1+000 stanowiącej drogę gminną nr 206006G” dofinansowanego w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. b) Część II - pełnienie funkcji nadzoru inwestorskiego w branżach drogowej, sanitarnej, elektrycznej i telekomunikacyjnej nad realizowaną w systemie „zaprojektuj i wybuduj” inwestycją pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 206025G w miejscowościach Kosobudy i Kosobudy – Wybudowanie” współfinansowaną z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”, PROW na lata 2014-2020 2. Inwestycja objęta nadzorem polegała będzie na: Część I: 1) w ramach zadania pn. „Budowa drogi gminnej nr 206006G w miejscowościach Leśno i Leśno - Wybudowanie” na budowie drogi na odcinku długości ok. 600 mb, w tym: a) budowie nawierzchni drogowych (jezdnia asfaltowa, chodniki/ścieżka rowerowa, pobocze) b) budowie kanalizacji deszczowej, c) budowie nowego oświetlenia ulicznego, d) przebudowie linii energetycznej nN, e) wykonaniu zjazdów indywidualnych, f) urządzeniu zieleni, g) wykonaniu oznakowania poziomego i pionowego ulic 2) w ramach zadania pn. „Budowa ulic w miejscowości Leśno: Brzozowej, Polnej oraz części Wykopaliskowej od km 0+810 do 1+000 stanowiącej drogę gminną nr 206006G” na: a) budowie nawierzchni drogowych ulic:  Wykopaliskowej na odcinku dł. ok. 190 mb (jezdnia asfaltowa szer. 6,0 m, chodnik/ścieżka rowerowa o szer. 2,5 m),  Polnej o dł. ok. 448 mb (odcinek od km 0+000 do km 0+248,91: jezdnia z kostki betonowej szer. 5,5 m, obustronny chodnik z kostki betonowej o szer. 2m; odcinek od km 0+248,91 do km 0+335,98: pieszo - jezdnia o szer. 6,0 m;)  Brzozowej o dł. ok. 256 mb (jezdnia z kostki betonowej szer. 5,0, prawostronny chodnik z kostki betonowej, pobocze),  Na Skarpie o długości 138 mb (ciąg pieszo – jezdny z kostki betonowej szer. 5,5 m),  Łącznika między ul. Polną a Wykopaliskową o długości ok. 70 mb (jezdnia z kostki betonowej szer. 5 m, jednostronny chodnik z kostki betonowej szer. 1,5 m), b) budowie kanalizacji deszczowej, c) budowie nowego oświetlenia ulicznego, d) przebudowie linii energetycznej nN, e) wykonaniu zjazdów indywidualnych, f) urządzeniu zieleni, g) wykonaniu oznakowania poziomego i pionowego ulic 3) Zamówienie obejmuje: a) pełnienie funkcji inspektora nadzoru branży drogowej, b) pełnienie funkcji inspektora nadzoru branży sanitarnej, c) pełnienie funkcji inspektora nadzoru branży elektrycznej. Część II: 1) zaprojektowaniu, uzyskaniu wymaganych decyzji administracyjnych, w tym decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach i decyzji ZRID, wybudowaniu i oddaniu do użytkowania w stanie wolnym od wad i usterek drogi gminnej nr 206025G w miejscowościach Kosobudy i Kosobudy-Wybudowanie o łącznej długości ok. 2,67 km. Roboty budowlane Wykonawca zrealizuje na podstawie dokumentacji projektowej opracowywanej przez siebie na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) i wytycznych Gminy Brusy, zweryfikowanej i zatwierdzonej przez Zamawiającego. Szczegółowy zakres objętego nadzorem zadania określa Program Funkcjonalno-Użytkowy i Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia. 2) zamówienie obejmuje: a) pełnienie funkcji inspektora nadzoru branży drogowej, b) pełnienie funkcji inspektora nadzoru branży sanitarnej, c) pełnienie funkcji inspektora nadzoru branży elektrycznej, d) pełnienie funkcji inspektora nadzoru branży telekomunikacyjnej. 3. Inspektorzy nadzoru inwestorskiego pełnić będą funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.). 4. Inspektorzy nadzoru inwestorskiego będą wykonywać zlecony nadzór zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, dokumentacją techniczną, obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej. 5. Inspektorzy nadzoru inwestorskiego realizując zadanie będą zobowiązani do: Część I: 1) 1) reprezentowania Zamawiającego – Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, w szczególności z projektami budowlanymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, decyzjami, przepisami prawa, w zakresie BHP, normami, zasadami wiedzy technicznej oraz zapisami umowy o roboty budowlane z Wykonawcą Inwestycji; 2) kontroli prawidłowości zafakturowania wykonanych robót, potwierdzenia faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad także na żądanie Zamawiającego, kontrolowania rozliczeń budowy; 3) zatwierdzania materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót i dokumentacją projektową, w tym również z projektami budowlanymi, projektami budowlanymi wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, dla wszystkich robót; 4) organizowania roboczych narad koordynacyjnych w sprawie prowadzonych robót z udziałem Zamawiającego i wszystkich niezbędnych stron oraz sporządzania protokołów z tych narad 5) opiniowania wniosków wykonawcy robót w sprawie zmiany sposobu wykonania robót budowlanych, w tym zmiany materiałów, urządzeń i technologii, 6) w razie zaistnienia robót dodatkowych niezwłocznego zgłoszenia na piśmie konieczności wykonania tych robót wraz z uzasadnieniem, a po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, dokonanie uzgodnień z autorem projektu w zakresie wykonania dokumentacji zamiennej lub niezbędnej dokumentacji na roboty dodatkowe, 7) niezwłocznego informowania Zamawiającego o konieczności wykonania robót odbiegających od założeń w terminie 3 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania, 8) rozstrzygania w porozumieniu z kierownikiem budowy i przedstawicielem Zamawiającego wątpliwości natury technicznej powstałych w trakcie realizacji zamówienia 9) potwierdzania faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; 10) dokonywania odbiorów częściowych robót zanikających i ulegających zakryciu; 11) sprawdzania i zatwierdzanie operatu kolaudacyjnego przed odbiorem końcowym; 12) uczestnictwa w odbiorze końcowym i ostatecznym inwestycji oraz przyjmowania od wykonawców wszelkich dokumentów wymaganych w terminie odbioru (w tym sprawdzenia kompletności dokumentów, atestów, aprobat technicznych, protokołów pomiarów, DTR, instrukcji obsługi zainstalowanych urządzeń i systemów, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej obiektów i ich części oraz innych), niezbędnych do odbioru końcowego całego zadania; 13) wydawania kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych; 14) żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub decyzją ZRID; 15) bieżącej kontroli ilości i terminowości wykonywanych robót; 16) podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji inwestycji; 17) po rozpoczęciu robót budowlanych nadzorowania budowy z taką częstotliwością oraz w takich godzinach, aby była zapewniona skuteczność nadzoru, jednak nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu oraz na każde żądanie Zamawiającego, w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy obecność inspektora nadzoru będzie nieodzowna, najpóźniej w następnym dniu od powiadomienia; 18) kontrolowania prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót; 19) informowania na bieżąco Zamawiającego o przebiegu prac, o napotkanych problemach i podjętych działaniach zaradczych mających na celu ich przezwyciężenie (wczesne ostrzeganie, zwłaszcza w sprawach mogących wpłynąć na termin zakończenia robót); 20) prowadzenia dokumentacji fotograficznej inwestycji w szczególności robót ulegających zakryciu, wykonanych wadliwie lub z opóźnieniem i udostępnianie jej na każde żądanie Zamawiającego; 21) udziału w przekazaniu placu budowy; 22) uczestnictwa w okresie gwarancji i rękojmi przy przeglądach gwarancyjnych na zawiadomienie Zamawiającego, potwierdzenia usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji i rękojmi, uczestnictwa w odbiorze pogwarancyjnym inwestycji, bez dodatkowego wynagrodzenia; 23) wykonywania innych czynności, przewidzianych dla inspektora nadzoru w umowie z wykonawcą inwestycji; 24) uczestniczenia w odbiorze ostatecznym obiektów po upływie okresu gwarancji ustalonego w umowie z Wykonawcą robót. Inspektor Nadzoru będzie także uczestniczył w przeglądach gwarancyjnych i nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad i usterek; 25) wykonania czynności odnoszących się do realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady wykonanych robót; 26) przyjęcia od kierownika budowy dokumentacji powykonawczej, dziennika budowy oraz po uprzednim ich sprawdzeniu przekazania ich Zamawiającemu, 27) przygotowania w porozumieniu z Wykonawcą robót zestawienia wybudowanej infrastruktury (długości, powierzchnie, szt., itp.) Część II: 1) sprawdzenia programu funkcjonalno - użytkowego pod kątem przydatności jako załącznik do SIWZ w procedurze udzielenia zamówienia publicznego w drodze przetargu nieograniczonego oraz dokonania ewentualnych poprawek w uzgodnieniu z Zamawiającym 2) przygotowanie opisu przedmiotu zamówienie na realizację inwestycji w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, 3) udzielania odpowiedzi na zapytania oferentów na etapie trwania procedury przetargowej, 4) nadzoru nad pracami projektowymi, weryfikowania prawidłowości zaproponowanych rozwiązań projektowych w zakresie zgodności z ustawą Prawo budowlane, ustawą o drogach publicznych i ochronie środowiska oraz zgodności ze sztuką budowlaną, 5) czynnego uczestnictwa w konsultowaniu wstępnej koncepcji i dokumentacji projektowej, 6) sprawdzenia zgodności dokumentacji projektowej z programem funkcjonalno – użytkowym oraz SIWZ, 7) reprezentowania Zamawiającego – Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, w szczególności z projektami budowlanymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, decyzjami, przepisami prawa, w zakresie BHP, normami, zasadami wiedzy technicznej oraz zapisami umowy o roboty budowlane z Wykonawcą Inwestycji; 8) kontroli prawidłowości zafakturowania wykonanych robót, potwierdzenia faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad także na żądanie Zamawiającego, kontrolowania rozliczeń budowy; 9) zatwierdzania materiałów, technologii budowlanych oraz jakości wykonania zgodnie z warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót i dokumentacją projektową, w tym również z projektami budowlanymi, projektami budowlanymi wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, dla wszystkich robót; 10) organizowania roboczych narad koordynacyjnych w sprawie prowadzonych robót z udziałem Zamawiającego i wszystkich niezbędnych stron oraz sporządzania protokołów z tych narad 11) opiniowania wniosków wykonawcy robót w sprawie zmiany sposobu wykonania robót budowlanych, w tym zmiany materiałów, urządzeń i technologii, 12) w razie zaistnienia robót dodatkowych niezwłoczne zgłoszenie na piśmie konieczności wykonania tych robót wraz z uzasadnieniem, a po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, dokonanie uzgodnień z autorem projektu w zakresie wykonania dokumentacji zamiennej lub niezbędnej dokumentacji na roboty dodatkowe, 13) niezwłocznego informowania Zamawiającego o konieczności wykonania robót odbiegających od założeń w terminie 3 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania, 14) rozstrzygania w porozumieniu z kierownikiem budowy i przedstawicielem Zamawiającego wątpliwości natury technicznej powstałych w trakcie realizacji zamówienia 15) potwierdzania faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad; 16) dokonywania odbiorów częściowych robót zanikowych i ulegających zakryciu; 17) sprawdzania i zatwierdzanie operatu kolaudacyjnego przed odbiorem końcowym; 18) uczestnictwa w odbiorze końcowym i ostatecznym inwestycji oraz przyjmowania od wykonawców wszelkich dokumentów wymaganych w terminie odbioru (w tym sprawdzenia kompletności dokumentów, atestów, aprobat technicznych, protokołów pomiarów, DTR, instrukcji obsługi zainstalowanych urządzeń i systemów, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej obiektów i ich części oraz innych), niezbędnych do odbioru końcowego całego zadania; 19) wydawania kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienie ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych i urządzeń technicznych; 20) żądania od kierownika budowy lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową lub decyzją ZRID; 21) bieżącej kontroli ilości i terminowości wykonywanych robót. Podejmowania działań w celu dotrzymania terminu realizacji inwestycji; 22) po rozpoczęciu robót budowlanych nadzorowania budowy z taką częstotliwością oraz w takich godzinach, aby była zapewniona skuteczność nadzoru, jednak nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu oraz na każde żądanie Zamawiającego, w sytuacjach wyjątkowych niezwłocznie, gdy obecność inspektora nadzoru będzie nieodzowna, najpóźniej w następnym dniu od powiadomienia; 23) kontrolowania prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót; 24) informowania na bieżąco Zamawiającego o przebiegu prac, o napotkanych problemach i podjętych działaniach zaradczych mających na celu ich przezwyciężenie (wczesne ostrzeganie, zwłaszcza w sprawach mogących wpłynąć na termin zakończenia robót); 25) udziału w przekazywaniu placu budowy; 26) uczestnictwa w okresie gwarancji i rękojmi przy przeglądach gwarancyjnych na zawiadomienie Zamawiającego, potwierdzenia usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji i rękojmi, uczestnictwa w odbiorze pogwarancyjnym inwestycji, bez dodatkowego wynagrodzenia; 27) wykonywania innych czynności, przewidzianych dla inspektora nadzoru w umowie z wykonawcą inwestycji; 28) uczestniczenia w odbiorze ostatecznym obiektów po upływie okresu gwarancji ustalonego w umowie z Wykonawcą. Inspektor Nadzoru będzie także uczestniczył w przeglądach gwarancyjnych i nadzorował usuwanie stwierdzonych protokolarnie wad i usterek; 29) wykonania czynności odnoszących się do realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady wykonanych robót; 30) przyjęcia od kierownika budowy dokumentacji powykonawczej, dziennika budowy oraz po uprzednim ich sprawdzeniu przekazania ich Zamawiającemu, 31) przygotowania w porozumieniu z Wykonawcą robót zestawienia wybudowanej infrastruktury (długości, powierzchnie, szt., itp.) 6. Bez pisemnej zgody Zamawiającego, Inspektor Nadzoru nie może wprowadzić żadnych zmian w zakresie realizacji umowy na wykonanie robót budowlanych. 7. Koordynatorem czynności inspektorów nadzoru różnych branż jest inspektor nadzoru branży drogowej.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 71247000-1

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders:

IV.3.5) The term tying with offer, the period in days: 30