Modernizacja ulicy Pułaskiego polegająca na przebudowie nawierzchni drogi wraz z chodnikami i odwodnieniem

Order Newsletter: 2017 Position: 53577 (oferta nr 3202301)

Client
Gmina Iłowa
State
lubuskie
Address
68-120 Iłowa, ul. Żeromskiego 27 27
Phone
68 368 14 00
Fax
68 368 14 01
www
www.ilowa.pl
E-Mail
w.kaczmarski@ilowa.pl
Created
2017-03-28

Gmina Iłowa

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Iłowa ul. Żeromskiego 27 27 68-120 Iłowa lubuskie tel. 68 368 14 00 fax. 68 368 14 01 REGON 97077085300000 www.ilowa.pl

I.2) Type of contracting: jednostka organizacyjna administracji samorządowej

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Modernizacja ulicy Pułaskiego polegająca na przebudowie nawierzchni drogi wraz z chodnikami i odwodnieniem

II.1.2) Type of contract: Construction works

II.1.3) Definition and size or range of contract: Zakres inwestycji obejmuje: Branża drogowa Opis stan istniejącego Ulica Pułaskiego zlokalizowana jest w centralnej części miasta Iłowa i stanowi połączenie ulicy Żagańskiej z ulicą Kościuszki i Mickiewicza , ma charakter ulicy dojazdowej do zwartej zabudowy mieszkaniowej ,zabudowy handlowo usługowej; do centralnego przystanku autobusowego w Iłowej oraz do budynków Szkoły podstawowej .Ulica Pułaskiego posiada obecnie nawierzchnie asfaltową , istniejąca jezdnia ma zmienną szerokość od 5,50 m do 6,00m ; na łukach ca 7,50m oraz łagodny spadek podłużny i zmienne spadki poprzeczne od 1,50 do 2,00%.Wzdłuż ulicy występują chodniki z płyt betonowych 35x35x5 cm o zmiennej szerokości od 3,00m do 3,50m oraz zjazdy na posesje o zróżnicowanej nawierzchni. Odwodnienie ulicy odbywa się poprzez istniejące wpusty odwodnieniowe do istniejącej kanalizacji deszczowej. Na całej ulicy występuje oświetlenie , które nie jest przedmiotem remontu Na terenie objętym ulicą występuje uzbrojenie podziemne: - kanalizacja deszczowa 200mm - 600mm - kanalizacja sanitarna podciśnieniowa 110mm - linie kablowe nn - telekomunikacyjne, - sieć wodociągowa 110mm - sieć gazowa 100mm Opis zakresu i projektowanego układu przebudowy drogi - kategoria ulicy : droga gminna, - klasa techniczna :L - kategoria ruchu : KR3, - obciążenie : 100 kN/os, - prędkość projektowa :30 – 50 km/h, - szerokość jezdni zmienna : od 5,50m – 6,00m do 7,50m Przy doborze rozwiązań przebudowy kierowano się następującymi kryteriami: - optymalne dostosowanie geometrii ulicy pod względem przepustowości, bezpieczeństwa ruchu drogowego, - zapewnienie prawidłowego odwodnienia, - zastosowanie rozwiązań konstrukcyjnych pozwalających na bezawaryjne funkcjonowanie układu drogowego, - zagospodarowanie pasa drogowego również pod względem walorów estetycznych. Jezdnię ulicy Pułaskiego pozostawia się jako dwukierunkową o szerokości 5,50m do 7,50m , zgodnie z planem sytuacyjnym i istniejącą organizacją ruchu. Modernizacja drogi w zakresie nawierzchni polega na wymianie starej nawierzchni bitumicznej na nową : warstwa asfaltowa ścieralna : 5cm i warstwa wiążąca (profilująca) : 3cm . W/w warstwy będą układane na istniejącej podbudowie tłuczniowej , z warstwą wzmacniającą bitumiczną i zatopioną siatką : 1,5cm Wzdłuż przebudowywanej ulicy zaprojektowano wymianę krawężników betonowych ulicznych prostych 30x15x100 cm, układanych na ławie betonowej z oporem (beton C12/15), wystających 12 cm ponad poziom jezdni. Na łukach należy zastosować krawężniki łukowe. Ograniczenie remontowanych zjazdów zaprojektowano z krawężników betonowych najazdowych 22x15x100 cm ułożonych na ławie betonowej z oporem(beton C12/15), wystających 3-4 cm ponad jezdnię. Wszelkie zakończenia zjazdów w powiązaniu z nawierzchnią gruntową bądź inną nawierzchnią na granicy pasa drogowego będzie zakończone (oddzielone) krawężnikiem betonowym najazdowym 22x15x100 cm ułożonym na ławie betonowej z oporem, wystającym 2 cm ponad nawierzchnie zjazdu lub obrzeżem betonowym 30x8cm. Jako ograniczenie chodników zastosowano obrzeża betonowe o wym. 8x30x100 cm. Ze względu na stan istniejący przebiegu w planie ulicy Pułaskiego koniecznym jest znormalizowanie przekroju poprzecznego jezdni oraz chodników, zjazdów w odniesieniu do ustaleń z inwestorem oraz obowiązujących przepisów. Oś jezdni remontowanego odcinka ma początek w hm 0+00,00 i jest nawiązaniem wysokościowym do prostopadłej jezdni i pasa ulicy Żagańskiej, również koniec projektowanego odcinka w hm 0+435,50 nawiązuje się wysokościowo do jezdni i pasa ul. Żagańskiej . Spadek poprzeczny jezdni zarówno na początku jak i na końcu przebudowywanego odcinka należy dowiązać odpowiednio do spadku podłużnego w ulicach sąsiadujących ( ulica Żagańska , Mickiewicza i prostopadła do ul. Pułaskiego ulica Kościuszki). Remontowana ulica Pułaskiego będzie nieznacznie skorygowana geometrycznie (w stosunku do stanu istniejącego ), w celu podniesienia bezpieczeństwa komunikacji i skutecznego odwodnienia Przewiduje się wymianę nawierzchni bitumicznej jezdni. Nawierzchnie chodników oraz zjazdów przewiduje się z kostki betonowej typu polbruk ułożonej na warstwie podsypki cementowo-piaskowej. Na chodnikach zaprojektowano kostkę betonową kolor piaskowy (żółty), na zjazdach kostkę betonowa koloru czerwonego. Wzdłuż przebudowywanych odcinków zaprojektowano ograniczenie jezdni w postaci krawężników betonowych ulicznych 30x15x100cm ułożonych na ławie betonowej z betonu C12/15. Na łukach o promieniu R<10m należy zastosować krawężniki łukowe. Chodniki ograniczono obrzeżem betonowym 8x30x100cm ułożonym na warstwie podsypki cementowo piaskowej. Ograniczenie zjazdów zaprojektowano z krawężników betonowych najazdowych 22x15x100 cm ułożonych na ławie betonowej z oporem (beton C12/15), wystających 3 cm ponad jezdnię. Na szerokości przejść dla pieszych należy obniżyć krawężnik do wysokości1cm. Na terenie działki występuje przylegający do ul. Pułaskiego plac o nawierzchni gruntowej wykorzystywany jako plac postojowy dla samochodów ; docelowo projektuje się utwardzenie placu na warstwie odsączającej 10 cm , podbudowie z kruszywa łamanego 20 cm i nawierzchni z płyt betonowych ażurowych o wysokości 8cm i wymiarach 40x60 cm. Przestrzenie w pytach ażurowych zostaną wypełnione żwirem. W ramach robót zadania występują istniejące tereny zielone i zieleńce ; przewiduje się odbudowę biologiczną tych elementów w postaci (w miejsce istniejących zdegradowanych ) nowych trawników i nasadzeń ( krzewy , byliny , kwiaty ). Przewiduje się również wymianę ławek parkowych i koszy na śmieci. Profil podłużny Niweleta remontowanej drogi charakteryzuje się łagodnym przebiegiem. Na początku opracowania od strony skrzyżowania z pasem ul. Żagańskiej i od strony ulicy Mickiewicza i zabudowań szkoły podstawowej niweleta stanowi nawiązanie wysokościowe do rzędnych istniejących i przebiega o spadkach podłużnych od 1,20% -1,50%. Przekrój poprzeczny Projektowana droga posiada zasadniczy przekrój jedno jezdniowy o szerokości jezdni od 5,50-6,0m ; na łukach 7,50m. Spadki poprzeczne na długości remontowanego odcinka ulicy Pułaskiego zostały zaprojektowane jako 2% ,w sposób umożliwiający sprawne odprowadzenie wody z jezdni do wymienianych wpustów deszczowych. Spadek poprzeczny chodników zaprojektowano jako 1,50% w kierunku jezdni. Zjazdy do istniejących posesji zostały zaprojektowane w sposób umożliwiający spływ wód deszczowych w kierunku jezdni. W przypadku gdy posesja (nieruchomość) zlokalizowana jest niżej niż projektowana droga, zjazd należy wykonać przełamując go w przekroju podłużnym w miarę możliwości w sposób gwarantujący odpływ wód deszczowych w kierunku jezdni. Zjazd taki w miejscu załamania profilu powinien być wyokrąglony promieniem umożliwiającym sprawną komunikację. Rozwiązania konstrukcyjne Podbudowa drogi i przylegających do niej miejsc parkingowych( warstwa tłuczniowa) pozostaje bez zmian . Konstrukcja remontowanych nawierzchni ulicy i parkingów składać się będzie z następujących warstw: - warstwa ścieralna gr. 5 cm, - warstwa wiążąca gr. 3 cm, - siatka wzmacniająca podłoże i warstwa profilująca 1,50cm - warstwa podkładowa bitumiczna wyrównująca ugięcia istniejącej podbudowy Konstrukcja remontowanych zjazdów: - warstwa ścieralna z kostki betonowej z fazą gr.8 cm kolor czerwony - podsypka cementowo – piaskowa 1:4 gr.3cm - podbudowa zasadnicza z kamienia łamanego do 31,3mm gr.15 cm Konstrukcja chodników: - warstwa ścieralna z kostki betonowej z fazą gr.6 cm kolor piaskowy (żółty), - podsypka cementowo – piaskowa 1:6 gr. 3 cm - warstwa profilująca piaskowa 3 cm Zestawienie powierzchni elementów robót : Nawierzchnia asfaltowa gr.8cm : 3258 m2 Chodniki kostka betonowa 6 cm : 1508,00m2 Wjazdy na posesje kostka betonowa 8 cm : 373 m2 Alejki gruntowe : gliniasto – żwirowe gr.5cm : 123 m2 Utwardzenie placu postojowego płyty ażurowe gr.8 cm : 375 m2 Tereny zielone trawnik , z nawożeniem : 2028 m2 Zieleńce , z nasadzeniami ( kwiaty, byliny, krzewy ) : 189 m2 Ławki parkowe 180 cm : 36kpl Kosze na śmieci: 24 kpl Branża sanitarna Wody opadowe i roztopowe z przebudowywanej drogi zostaną odprowadzone do istniejącej kanalizacji deszczowej 200mm poprzez istniejące studnie. Na studniach należy zastosować kaskady zewnętrzne ze względu na znaczną głębokość studni kanalizacyjnych. Przewiduje się do wymiany studnie kanalizacyjne 1200mm : nowe sztuk 3 Do przebudowy poprzez wymianę górnej części studni 1200mm : sztuk 7 Wszystkie wymieniane przykanaliki będą wykonane z rur i kształtek litych PVC SN8 . Łączna długość przykanalików pvc średnica 200mm – 78m Łącznie do wymiany : studzienki ściekowe o średnicy 500mm z syfonem i częścią osadnikową H=0,8m, szt.12 Kolizje z ewentualnym istniejącym uzbrojeniem należy zabezpieczyć zgodnie z wytycznymi poszczególnych użytkowników. Regulacja wysokościowa istniejących zaworów wodno - kanalizacyjnych :szt.28 Regulacja wysokościowa istniejących studzienek telekomunikacyjnych : szt. 7 Rozbiórki Przewiduje się rozebranie: - nawierzchnie chodników z płyt betonowych : 1490,60 m2 - elementy betonowe ograniczające nawierzchnie (krawężniki i obrzeża materiał pochodzący z rozbiórki ław wywieźć z placu budowy oraz poddać utylizacji): 956,0mb - oznakowanie pionowe drogi 9 kpl. (przewieźć na magazyn inwestora ) - frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej gr.7 cm (odwiezienie urobku w miejsce wskazane przez inwestora do 3 km ) : 2939,0 m2 Wszystkie materiały z rozbiórek należy wywieźć z placu budowy oraz poddać utylizacji Szczegółowy opis zakresu i technologii robót znajduje się w załączonej uproszczonej dokumentacji technicznej ; przedmiarze robót oraz w specyfikacji technicznej.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 45000000-7

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100 ) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert czyli do dnia 12.04.2017r. do godz. 12:00. Wadium może być wnoszone w jednej

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders:

IV.3.5) The term tying with offer, the period in days: 30