Budowa przepustu na rowie K w miejscowości Stobierna w ciągu drogi gminnej 108807

Order Newsletter: 2018 Position: (oferta nr 3316327)

Client
Gmina Trzebownisko
State
podkarpackie
Address
36-001 Trzebownisko, Trzebownisko 976 976
Phone
017 7713700
Fax
017 7713719
E-Mail
z.pawlarczyk@trzebownisko.pl
Created
2018-01-19

Gmina Trzebownisko

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Trzebownisko Trzebownisko 976 976 36-001 Trzebownisko podkarpackie tel. 017 7713700 fax. 017 7713719 REGON 69058215700000

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Budowa przepustu na rowie K w miejscowości Stobierna w ciągu drogi gminnej 108807

II.1.2) Type of contract: Construction works

II.1.3) Definition and size or range of contract: Budowa przepustu na rowie K w miejscowości Stobierna w ciągu drogi gminnej 108807 Przepust na rowie K w ciągu drogi gminnej 108807 w miejscowości Stobierna wymaga przebudowy z uwagi na zły stan techniczny. Przepust wybudowano jako żelbetowy skrzynkowy z widocznymi elementami późniejszej dobudowy (przedłużona część przelotowa, a także nadbudowana cześć górna przepustu pozwalająca na podniesienie niwelety). Przepust w części nad przelotem z obu stron wzmocniony jest belką stalową I550. Brak umocnienia dna wylotu powoduje powstawanie zagłębienia w dnie rowu co powoduje z kolei możliwość podmywanie samego przepustu jak i erozję brzegów rowu K. Warstwę jezdną pomostu wykonano jako pakiet bitumiczny (układ i grubość warstw nie jest znana). Istniejący przepust posiada uszkodzone skrzydła usytuowane równolegle do osi drogi. Przepust zaprojektowano jako jednootworową skrzynkową konstrukcję żelbetową. Część przelotową wykonano w części środkowej z elementów prefabrykowanych, a w częściach skrajnych z uwagi na skos konstrukcji jako monolityczną wykonaną „na mokro". Funkcją obiektu jest przeprowadzenie ruchu kołowego i ruchu pieszych w ciągu drogi gminnej 108807 nad rowem K. Obiekt nie zakłóca komfortu jazdy drogą gminną 108807, Przepust zaprojektowano na klasę obciążenia „A" wg PN-85/S-10030 z uwagi na elementy prefabrykowane. Dojazdy do przepustu wykonano jako krótkie odcinki przebudowy drogi 108807 wykonywane w zakresie umożliwiającym przebudowę przepustu. Parametry drogi w stosunku do istniejących nie ulegają zmianie. Ustrój nośny obiektu zaprojektowano jako żelbetowy skrzynkowy z płytą zespalającą. Górna powierzchnia płyty zespalającej dostosowana jest spadkiem do przekroju drogowego. Na powierzchni płyty wykonuje się monolityczne kapy chodnikowe. Do kap montowane są bariero - poręcze mostowe. Przepust wyposażony jest także w skrzydła z dnem zamkniętym równoległe do osi rowu K mające na celu podtrzymywanie jego skarp. Posadowienie zaprojektowano jako bezpośrednie na ławie z betonu C8/10 gr. 40 cm. Izolacje Górną powierzchnię płyty zespalającej zabezpiecza się izolacją przeciwwodną o gr. min 5 mm Nawierzchnia na obiekcie Konstrukcja nawierzchni jezdni na przepuście: 5,0 cm - warstwa ścieralna - beton asfaltowy AC; 5,0 cm - warstwa wiążąca - beton asfaltowy AC. Na kapach żelbetowych na obiekcie jako antykorozyjne zabezpieczenie chodników zaprojektowano nawierzchnię chemoutwardzalną gr. min 5 mm odporną na ścieranie. Prefabrykaty/płyta zespalająca oraz elementy wlotu i wylotu przepustu Przepust ze względu na jego skos zaprojektowano jako połączenie elementów prefabrykowanych i konstrukcji wykonywanej „na mokro". Konstrukcję prefabrykowaną stanowią żelbetowe elementy ceowe o wymiarach 300 x 150 cm i 300 x 100 cm klasy A, które po ułożeniu i zespoleniu stanowią przekrój skrzynkowy 300 x 250 cm w świetle przepustu. Z uwagi na brak możliwości ustawienia prefabrykatów w skosie część przepustu na jego wlocie i wylocie wykonano w technologii na mokro. Zbrojenie prefabrykatów stanowią pręty o średnicach Ø 12, Ø 16 i Ø 20. Elementy prefabrykowane wykonywane są w wytwórniach na podstawie rozwiązań katalogowych. Zwieńczenie przepustu stanowi płyta zespalająca. Zespolenie pomiędzy prefabrykatami, a płytą realizowane jest poprzez wklejane w prefabrykat pręty Ø 14. Zbrojenie płyty zespalającej wykonane będzie z prętów Ø 10. Pręty łączące płytę zespalającą z płytami przejściowymi wykonać należy z prętów o średnicy Ø 22. Ściany wlotu i wylotu z dnem zamkniętym wykonano równolegle do osi rowu K w technologii na mokro. Wbudowane zbrojenie elementów wykonano z prętów Ø 12, Ø 16 i Ø 20. Beton użyty do wbudowania to C 30/37. Kapy i krawężniki Zaprojektowano kapy chodnikowe wylewane na mokro. Od strony jezdni kapy ograniczone są krawężnikami kamiennymi o przekroju 20 x 20 cm, wyniesionymi ponad poziom nawierzchni na wysokość 14 cm. Krawężniki będą układane na warstwie grysu otoczonego żywicą. Krawężniki należy kotwić w kapie za pomocą prętów Ø 16mm o długości 50 cm, co 50 cm. Pręty należy wklejać na żywicę epoksydową w otworach wierconych w krawężniku. Zakotwienie kap stanowią zabetonowane w płycie żelbetowej kotwy stalowe lub pętlice z drutu zbrojeniowego. Przed betonowaniem kap należy zmontować typowe kotwy bariero - poręczy. Uszczelnienie styku nawierzchni kapy z krawężnikiem symetrycznie przykleić pasmo maty szklanej o szerokości 10 cm lub ułożyć elastyczną taśmę uszczelniającą. Dopuszcza się uszczelnienie w postaci masy trwaleplastycznej. Zbrojenie kap chodnikowych stanowią pręty Ø 12. Beton użyty do wbudowania to C 30/37. Dylatacje Projektowane jest uciąglenie nawierzchni nad punktem styku krawędzi przepustu z płytą przejściową. Odwodnienie Do odprowadzenia wód deszczowych z projektowanego przepustu stosuje się odwodnienie powierzchniowe do przydrożnych rowów. Na odcinkach rowów w bezpośrednim sąsiedztwie przepustu projektuje się rowy kryte, których wyloty zlokalizowano w ścianach wlotu i wylotu przepustu. Przejścia rur przez ściany zostaną wykonane jako szczelne, a rury zostaną wyprowadzone poza lico ściany na odległość 10 cm. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu Na zewnętrznych krawędziach ustroju nośnego (zgodnie z rysunkiem przekroju poprzecznego) przepustu należy zastosować stalowe bariero - poręcze o parametrach zgodnych z PN-1317, tzn. poziomie powstrzymywania NI i szerokości pracującej W1. Zasypki Grunt zasypki powinien być przepuszczalny, niewysadzinowy, możliwie jednorodny. Zasypkę przyczółków należy wykonać z pospółki (lub piasku) lub gruntu nasypowego. Zasypka powinna być układana równomiernie warstwami o grubości ok. 30 cm, bardzo starannie zagęszczanymi. Wskaźnik zagęszczenia zasypki powinien wynosić nie mniej niż: 1,00 - dla zasypki ścian przepustu i wykopów fundamentów (gdy w pobliżu występuje obciążenie ruchem pojazdów), 0,95 - dla stożków nasypowych. Zasypkę ścian przepustu należy prowadzić równomiernie z obu stron. Płyty przejściowe W celu zabezpieczenia przed powstawaniem nierówności pomiędzy obiektem i nasypem na skutek osiadania zasypki projektuje się płyty przejściowe monolityczne. Płyty zamocowane będą do konstrukcji płyty zespalającej za pomocą prętów i spoczywać będą na warstwie betonu C8/10 gr. 10 cm i zagęszczonej zasypce za ścianą przepustu. Płyty przejściowe należy opierać na wspornikach płyty zespalającej poprzez przekładki dystansowe z dwóch warstw papy. Zbrojenie płyt przejściowych wykonano z prętów Ø12. Beton użyty do wbudowania to C 25/30. Umocnienie skarp Umocnienie stożków nasypowych zostanie wykonane z prefabrykowanych elementów betonowych układanych na zaprawie cementowej-piaskowej. Ochrona antykorozyjna Zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych należy wykonać w następujący sposób: • powierzchnie betonowe przepustu zabezpieczyć należy poprzez impregnację hydrofobową, • wszystkie powierzchnie betonowe bezpośrednio stykające się z gruntem należy zabezpieczać materiałami bitumicznymi, nakładanymi na zimno lub gumowo-lateksowymi. Dla powłok bitumicznych należy wykonać min.3-krotne zabezpieczenie (R+2P), • elementy barier ochronnych powinny być wykonane ze stali ocynkowanej, Kolorystyka obiektu Zaproponowano następującą kolorystykę obiektu: bariero - poręcze ochronne: naturalny kolor stali ocynkowanej; odsłonięte powierzchnie betonowe: kolor naturalnego betonu Dojazdy do przepustu Dojazdy do przepustu wykonano jako krótkie odcinki w zakresie umożliwiającym przebudowę przepustu Na czas prowadzonych robót Wykonawca opracuje i wprowadzi tymczasową organizację ruchu. Szczegółowy zakres robót określony został w projekcie budowlano-wykonawczym oraz specyfikacjach technicznych stanowiących dodatek do SIWZ. Załączony do SIWZ przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy. Ponadto zakres zamówienia obejmuje inne niezbędne do zrealizowania zamówienia roboty towarzyszące podstawowemu zakresowi robót nie ujęte w przedmiarach i SIWZ, a bez których nie można wykonać zamówienia. W związku z powyższym zaleca się szczegółowe sprawdzenie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót jak również przyszłego placu budowy Jeżeli opis przedmiotu zamówienia wskazuje w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający zgodnie z art.29 ust.3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający dopuszcza jedynie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników” lub odrzuceniu oferty z powodu ich „nierównoważności”. Wymóg zatrudnienia na umowę o prace Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lud podwykonawcę na podstawie umowy o prace osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudniania na podstawie umowy o prace oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego zawarto we wzorze umowy – załącznik do SIWZ *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r - Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 45220000-5

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 (słownie: pięć tysięcy złotych) 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółd

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information