Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Poprawa bezpieczeństwa na drogach Powiatu Gdańskiego, poprzez modernizację dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego”

Order Newsletter: 2018 Position: (oferta nr 3336487)

Client
Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego
State
pomorskie
Address
83-000 Pruszcz Gdański, ul. Wojska Polskiego 16 16
Phone
058 6834999
Fax
058 6834899
www
www.powiat-gdanski.pl
E-Mail
zamowienia@powiat-gdanski
Created
2018-03-16

Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Powiat Gdański z siedzibą w Pruszczu Gdańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu Gdańskiego ul. Wojska Polskiego 16 16 83-000 Pruszcz Gdański pomorskie tel. 058 6834999 fax. 058 6834899 REGON 19168640800000 www.powiat-gdanski.pl

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Poprawa bezpieczeństwa na drogach Powiatu Gdańskiego, poprzez modernizację dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego”

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem pn.: „Poprawa bezpieczeństwa na drogach Powiatu Gdańskiego, poprzez modernizację dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego”. 2. Zakres przedmiotu zamówienia. 2.1. Zakres pełnienia nadzoru inwestorskiego przez Wykonawcę obejmuje sprawowanie funkcji Inspektora Nadzoru. 2.2. Do szczegółowych obowiązków Inspektora Nadzoru zalicza się: 1) reprezentowanie interesów Zamawiającego wobec wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego, 2) nadzór inwestorski przy realizacji inwestycji, zgodnie z dokumentacją projektową oraz przepisami ustawy Prawo Budowlane i innymi obowiązującymi przepisami, ze szczególnym uwzględnieniem kontroli jakości wykonywanych robót, 3) współpraca z nadzorem archeologicznym wykonywanym przez Wykonawcę robót budowlanych, 4) obecność na budowie co najmniej trzy razy w tygodniu, a także w szczególnych przypadkach na wezwanie Wykonawcy lub Zamawiającego, 5) uczestnictwo w przekazaniu terenu budowy, 6) nadzorowanie koordynacji prac wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 7) wnioskowanie do zatwierdzenia przez Zamawiającego, uzgodnionych z autorem projektu wszelkich zmian wnoszonych przez uczestników procesu inwestycyjnego, 8) w razie potrzeby wzywanie projektanta na budowę – w uzgodnieniu z Zamawiającym, kierowanie do projektantów pytań i zastrzeżeń do projektu, zgłoszonych przez Wykonawcę robót budowlanych lub Zamawiającego i dokonanie z nim stosownych uzgodnień lub wyjaśnień, 9) nadzór nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów p. poż., bezpieczeństwa i higieny pracy przez wszystkich uczestników procesu realizacji inwestycji, w rozumieniu wymagań stawianych przez prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, podczas całego procesu realizacji Inwestycji, 10) organizowanie i przewodniczenie naradom dotyczącym postępu robót, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację zadania stron oraz sporządzanie protokołów z tych narad i przekazywanie ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 3 dni roboczych od dnia, w którym odbyła się dana narada; 11) organizowanie i przewodniczenie wszystkim spotkaniom organizowanym na wniosek Zamawiającego, Wykonawcy robót, bądź osoby trzeciej w sprawach dotyczących realizacji przedmiotowej inwestycji, sporządzanie protokołów z tych spotkań i przekazywanie ich uczestnikom spotkania w terminie 3 dni roboczych od dnia spotkania; 12) kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego; 13) współpraca z Wykonawcą robót i nadzorowanie Wykonawcy robót przy wykonaniu zbiorczej dokumentacji powykonawczej, 14) dokonywanie przy udziale Zamawiającego czynności odbiorów przewidzianych w umowie z Wykonawcą robót budowlanych oraz odbiorów technicznych z gestorami sieci, 15) dokonywanie odbiorów robót zanikających na zgłoszenie Wykonawcy robót budowlanych w terminie maksymalnie jednego dnia roboczego od zgłoszenia, z odbioru należy sporządzić dokumentację fotograficzną oraz protokół, 16) prowadzenie fotograficznej dokumentacji budowy, którą zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu, po zakończeniu realizacji zadania; 17) organizowanie i przewodniczenie przeglądów gwarancyjnych oraz sporządzanie protokołów z tych przeglądów i przekazywanie ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 3 dni roboczych od dnia, w którym odbył się przegląd. 2.3. W ramach czynności, o których mowa w ust. 2.1 Inspektor Nadzoru zobowiązuje się do: 1) stwierdzenia gotowości do odbioru robót, 2) przeprowadzenia przy udziale Zamawiającego odbiorów robót częściowych oraz odbioru końcowego wraz z przekazaniem przedmiotu umowy Zamawiającemu, 3) egzekwowanie od wykonawcy inwestycji i przekazanie Zamawiającemu protokołów wraz z załącznikami, certyfikatów, atestów oraz pełnej dokumentacji powykonawczej, 4) sprawdzanie posiadania przez kierownika budowy odpowiednich dokumentów (certyfikat znaku bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną, normami europejskimi, europejskimi zezwoleniami technicznymi), 5) czuwanie nad przestrzeganiem zakazu wbudowania materiałów i wyrobów nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie lub niewiadomego pochodzenia. W przypadku stwierdzenia niezgodności wykonywanych robót budowlanych z dokumentacją techniczną (w tym specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót), nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót w sposób powodujący i mogący narazić Zamawiającego na straty – Inspektor Nadzoru zwraca na to uwagę kierownikowi budowy, zgłasza Zamawiającemu oraz podejmuje odpowiednie decyzje. Inspektor Nadzoru ma prawo żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę i innymi decyzjami administracyjnymi dotyczącymi realizacji Zamówienia, 6) dostarczanie raportów dotyczących sporów w terminie 14 dni od wystąpienia sporu, 7) dostarczenie raportu końcowego na 10 dni przed planowanym odbiorem końcowym robót, 8) występowanie w imieniu Zamawiającego przed organami administracji publicznej w sprawach wynikających z realizacji inwestycji, w granicach udzielonych pełnomocnictw; 2.4. W ramach czynności o których mowa w ust. 2.1 Inspektor Nadzoru zobowiązuje się także do wykonania następujących rodzajów badań warstw konstrukcyjnych wykonywanych w ramach robót budowlanych: - Grunty, kruszywa, podbudowy: a. Analiza sitowa kruszywa do 31,5 mm – minimum 3 szt.; b. Nośność i zagęszczenie warstw płytą dynamiczną - minimum 15 szt.; c. Nośność i zagęszczenie warstw płytą VSS - minimum 1 szt.; - Mieszanki mineralno-asfaltowe a. Pomiar grubości warstw metodą zniszczeniową dla dwóch warstw: ścieralnej i wiążącej (odwiert fi 100, uzupełnienie ubytku masą na zimno, określenie grubości) - minimum 8 szt. b. Pełne badanie próbki nawierzchni mineralno – asfaltowej dla dwóch warstw: ścieralnej i wiążącej (odwierty fi 150, uzupełnienie ubytku masą na zimno, określenie grubości, zawartość asfaltu, uziarnienie, gęstości, gęstości objętościowe, wolna przestrzeń, wskaźnik zagęszczenia) - minimum 3 szt.; c. Badanie mieszanki mineralno-asfaltowej (zawartość asfaltu, uziarnienie) - minimum 6 szt. Dla każdego z wykonanych badań należy wykonać raport z badania i przekazać go Zamawiającemu w ciągu 3 dni roboczych od jego wykonania. UWAGA! Pobieranie próbek do badania odbywać się będzie w obecności Zamawiającego w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. 2.5. Inspektor Nadzoru inwestorskiego ma prawo: 1) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, 2) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 2.6. Raporty. Inspektor Nadzoru sporządza raporty w czasie trwania Umowy na realizację niniejszego projektu w zakresie i terminach określonych poniżej. Raporty powinny być sporządzone w formie papierowej i elektronicznej. Prawa autorskie przekazanych raportów przechodzą na Zamawiającego. 1) Raport dotyczący sporu. Inspektor Nadzoru przedłoży Zamawiającemu raport dotyczący sporu w każdym przypadku, gdy w trakcie realizacji usługi zostanie wszczęty spór między Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji inwestycji, a także wraz ze sporządzeniem protokołu odbioru końcowego dla wszystkich spraw spornych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji, w których Wykonawca robót budowlanych co prawda nie wszczął sporu sądowego, ale nie zgodził się ze stanowiskiem Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego. Każdy Raport dotyczący sporu zawierał będzie szczegółowy opis zdarzeń i korespondencji dotyczącej sporu (wraz z kalendarium). Do Raportu powinny być załączone wszelkie istotne dokumenty, które pozwolą na przeanalizowanie przebiegu sporu i stanowisk stron. Jeśli nie będzie wynikało to z korespondencji Inspektor Nadzoru będzie zobowiązany do zawarcia w Raporcie swego wyraźnego i jednoznacznego stanowiska co do przedmiotu sporu oraz uzasadnienia dla podejmowanych w związku ze sporem rozstrzygnięć. 2) Raport końcowy. Po zakończeniu robót, wystawieniu protokołu odbioru końcowego Inspektor Nadzoru przedłoży Zamawiającemu RAPORT KOŃCOWY zawierający: ̵ Wstęp ̵ Krótki opis projektu. ̵ Działania przed rozpoczęciem inwestycji. ̵ Struktura Nadzoru Inwestorskiego. ̵ Dokumentacja projektowa. ̵ Założenia projektowe. ̵ Zmiany projektowe w trakcie realizacji. ̵ Wykonawstwo. ̵ Postęp robót. ̵ Uwagi do wykonania poszczególnych głównych elementów robót. ̵ Odpowiednie pozycje głównych elementów robót wg Specyfikacji. ̵ Osiągnięta jakość robót w zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi. ̵ Przyczyny wystąpienia wad. 2.7. Inspektor Nadzoru w granicach niniejszej umowy zyskuje umocowanie do wykonywania funkcji przedstawiciela Zamawiającego w ramach umowy nr 04/2018/p z Wykonawcą robót budowlanych. 3. Szczegółowy opis przedmiotu, którego dotyczy nadzór zawarty jest w dokumentacji zamieszczonej na stronie: https://biuletyn.net/powiat-gdanski/?bip=1&cid=198 w ogłoszeniu o przetargu na roboty budowlane na realizację inwestycji pn.: „Poprawa bezpieczeństwa na drogach Powiatu Gdańskiego, poprzez modernizację dróg powiatowych położonych na terenie Powiatu Gdańskiego”. 4. Szczegółowe warunki prowadzania robót przez Wykonawcę robót budowlanych zawarte są w SIWZ na wykonanie robót (informacja dostępna na stronie Zamawiającego jak wyżej). 5. Wymagania dotyczące zatrudnienia zawarte w art.. 29 ust. 3a Zamawiający oświadcza, iż w zakresie realizacji niniejszego zamówienia, nie występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666,2138 i 2255 oraz z 2017 r. poz. 60 i 962).

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 71000000-8

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information