Ochrona gatunków rzadkich i ginących roślin naszej strefy klimatycznej, poprzez założenie kolekcji gatunków w Nadleśnictwie Podanin – ETAP II

Order Newsletter: 2018 Position: (oferta nr 3372104)

Client
Nadleśnictwo Podanin
State
wielkopolskie
Address
64-800 CHODZIEŻ, Podanin 65
Phone
0672829897
Fax
0672810785
Created
2018-06-18

Nadleśnictwo Podanin

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Nadleśnictwo Podanin Podanin 65 64-800 CHODZIEŻ wielkopolskie tel. 0672829897 fax. 0672810785 REGON 570064464

I.2) Type of contracting: Inny

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Ochrona gatunków rzadkich i ginących roślin naszej strefy klimatycznej, poprzez założenie kolekcji gatunków w Nadleśnictwie Podanin – ETAP II

II.1.2) Type of contract: Construction works

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiotem zamówienia są prace polegające na: wykonaniu ogrodzenia, ścieżek, izolacji i wzmocnienia dna zbiornika wodnego, elementów oporowych i donic z kamienia łupanego, zjazdu z drogi serwisowej dla K11, przygotowaniu terenu pod nasadzenia, dostawie materiału do nasadzeń, wykonaniu nasadzeń wraz z palikowaniem, wykonaniu ściółkowania i trawników. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 2.1. W zakresie części 1 zamówienia: 2.1.1. Ogrodzenie terenu, w zakresie wszystkich pozycji przedmiaru robót „Budowa infrastruktury technicznej arboretum dla edukacji ekologicznej w Nadleśnictwie Podanin - część 1 - ogrodzenie terenu” (załącznik nr 10 do SIWZ). 2.2.W zakresie części 2 zamówienia: 2.2.1. Wykonanie elementów wyniesionych tj. ścian oporowych i donic na istniejących wyniesieniach ziemnych; 2.2.2. Wykonanie uszczelnienia istniejącego zbiornika wodnego z profilowaniem dna i skarp, obejściem istniejącej sieci drenarskiej, montażem membrany izolacyjnej z warstwą dociskową; 2.2.3. Wykonanie ścieżek i dojazdów utworzonych w istniejącym korytowaniu; 2.2.4. Wykonanie zjazdu z drogi serwisowej przy K-11 w zakresie wszystkich pozycji przedmiaru robót „Budowa infrastruktury technicznej arboretum dla edukacji ekologicznej w Nadleśnictwie Podanin - część 2 ” (załącznik nr 11 do SIWZ). 2.3.W zakresie części 3 zamówienia: 2.3.1. Tereny zielone - przygotowanie terenu pod nasadzenia, wykonanie nasadzeń wraz z palikowaniem, wykonanie ściółkowania i trawników w zakresie wszystkich pozycji przedmiaru robót „Budowa infrastruktury technicznej arboretum dla edukacji ekologicznej w Nadleśnictwie Podanin - część 3 tereny zielone ” (załącznik nr 12 do SIWZ). 2.3.2. Dostawę materiału sadzeniowego; w zakresie wszystkich pozycji przedmiaru robót „Dostawy materiału sadzeniowego na potrzeby arboretum dla edukacji ekologicznej w Nadleśnictwie Podanin” (załącznik nr 13 do SIWZ). 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają a) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych „Wykonania arboretum w Podaninie – chodniki ogrodzenie, elementy małej architektury, nawadnianie” (zawarta w dokumentacji projektowej - załączniku nr 9 do SIWZ), b) Dokumentacja projektowa arboretum w Podaninie (zawarta w dokumentacji projektowej - załączniku nr 9 do SIWZ), c) Przedmiary robót stanowiące załączniki nr 10, 11, 12, 13, do SIWZ. d) Projekt tymczasowej organizacji ruchu wraz z niezbędnymi uzgodnieniami stanowiący załącznik nr 14 do SIWZ. 4. Miejscem wykonania przedmiotu zamówienia jest Działka nr ew. 8195/15 – obręb ewidencyjny 0007 Podanin jednostka ewidencyjna 300103_2 Chodzież, powiat chodzieski, województwo wielkopolskie. 5. Właścicielem nieruchomości, na której zostanie wykonany przedmiot zamówienia jest Skarb Państwa – Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe. 6. Informacje na temat rozwiązań równoważnych a. W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej Zamawiający określił przedmiot zamówienia poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia dopuszcza się możliwość składania ofert równoważnych. b. Wskazane wyżej określenie przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie pomocniczy w przygotowaniu oferty i ma na celu wskazać oczekiwane standardy co do minimalnych parametrów technicznych oczekiwanych materiałów i urządzeń. c. Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych równoważnych z opisem wskazanym przez Zamawiającego. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania produktów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalnościach niż określone w dokumentacji technicznej. d. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne stosownie do dyspozycji art. 30 ust. 5 PZP musi wykazać, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają warunki określone przez Zamawiającego. e. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych dokumenty dołączone do oferty na potwierdzenie równoważności będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu „nierównoważności” zaproponowanych rozwiązań równoważnych. 7. W przypadku gdy wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. 8. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 9. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. 10. Zaleca się, aby Wykonawca zapoznał się w terenie z miejscem realizacji zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania, złożenia oferty i podpisania umowy. 11. Warunkiem przystąpienia do wykonania robót przez Wykonawcę będzie obustronnie podpisane protokołu przekazania terenu budowy. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich prac prowadzących do osiągnięcia stanu zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia, oraz dodatkowo: a) dostarczenie, montaż, demontaż i wykorzystanie wszelkiego rodzaju sprzętu, narzędzi i urządzeń koniecznych do użycia w celu wykonania przedmiotu umowy; b) sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej tj.: „operatu kolaudacyjnego” stanowiącego podstawę odbioru i ocenę zgodności wykonanych robót z dokumentacją techniczną, zawierający wszelkie dokumenty dotyczące wykonanych robót budowlanych, a zwłaszcza: w zakresie dokumentacji wykonawczej: • Protokół przekazania Wykonawcy placu budowy. • Oświadczenie o przyjęciu przez Wykonawcę dokumentacji projektowo – technicznej. • Protokoły odbioru robót zanikowych – jeżeli wystąpiły. • Protokoły odbioru robót ulegających zakryciu – jeżeli wystąpiły. • Protokoły konieczności (np: protokoły robót dodatkowych, zamiennych), zaopiniowane przez Inspektora Nadzoru Budowlanego – jeżeli wystąpiły. • Protokoły odbioru robót częściowych - jeśli przewidziane zostały w umowie. • Protokoły z demontażu – jeżeli wystąpiły. • Protokoły z montażu (np. maszty stalowe) – dziennik montażu – jeżeli wystąpiły. • Wnioski Wykonawcy o wykonanie robót dodatkowych, zamiennych – jeżeli wystąpiły. • Wnioski o zmiany do projektu, zaopiniowane przez Inspektora Nadzoru – jeżeli wystąpiły. • Opinie projektanta w sprawie zmian do projektu (istotne lub nieistotne) – jeżeli wystąpiły. • Inna korespondencja wynikająca z procesu budowlanego – jeżeli wystąpiła. • Pisemne zgłoszenie zakończenia robót przez Wykonawcę. • Zarządzenie nadleśniczego/dyrektora o powołaniu Komisji do odbioru robót budowlanych. • Protokoły odbioru robót branżowych – jeżeli takie odbiory się odbyły. • Protokół z przeprowadzonego odbioru technicznego z wykazem ewentualnych wad i usterek ze wskazaniem terminu ich usunięcia/protokół odbioru końcowego robót. • Oświadczenia i zaświadczenia wymagane Prawem Budowlanym – jeżeli wystąpiły. • Dziennik budowy – jeżeli był wymagany. • Protokół przekazania placu budowy Inwestorowi. • Inwentaryzacja powykonawcza sporządzona przez geodetę – jeżeli wystąpiła. • Oświadczenie projektanta o wykonaniu robót zgodnie z projektem. • Zawiadomienie Nadzoru Budowlanego o zakończeniu budowy - jeśli jest wymagane. • Wniosek o pozwolenie na użytkowanie - jeśli jest wymagane. • Decyzja o dopuszczeniu do użytkowaniu - jeśli jest wymagana. • Inne dokumenty wynikające z procesu budowlanego. • Wyniki badań, sprawdzeń i oznaczeń laboratoryjnych zgodnych z zapisami STWiOR. • Receptury robocze i ustalenia technologiczne. • Dokumenty gwarancyjne. • Dokumenty potwierdzające jakość zastosowanych materiałów (np.: atesty, aprobaty, deklaracje itp.) c) wszelkie inne roboty podstawowe, pomocnicze i roboty towarzyszące, konieczne do wykonania w celu zrealizowania i oddania do użytkowania przedmiotu zamówienia. d) w przypadku realizacji części 2 zamówienia, realizację projektu tymczasowej organizacji ruchu w niezbędnym zakresie wynikającym z dokumentacji projektowej i uzgodnień stanowiących załącznik nr 14 do SIWZ 12. Wykonawca zobowiązany jest do przejęcia terenu budowy (teren budowy – przestrzeń, w której prowadzone są roboty budowlane wraz z przestrzenią zajmowaną przez urządzenia zaplecza budowy) od Zamawiającego, zabezpieczenia i odpowiedniego oznakowania terenów budowy oraz ewentualnego zapewnienia dozoru mienia na terenie budowy na własny koszt. 13. Wykonawca zobowiązany jest do: a) zabezpieczenia instalacji urządzeń i obiektów na terenie budowy i w jego bezpośrednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót; b) dbania o porządek na terenie budowy oraz utrzymywanie terenu budowy w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych; c) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych nawierzchni lub instalacji; d) kompletowania w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze; e) przestrzeganie zasad i przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów p.poż. na terenie budowy. 14. Wykonawca realizujący zamówienie w zakresie części 2 zamówienia zapewni wykonanie i kierowanie robotami budowlanymi przez osobę posiadającą stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej. Zmiana osób sprawujących samodzielne funkcje techniczne na budowie (kierownik budowy), w stosunku do wykazu zawartego w ofercie, a także w trakcie trwania budowy, wymaga każdorazowo akceptacji i zatwierdzenia Zamawiającego. 15. Wykonawca zapewni na własny koszt transport odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji. 16. Wykonawca jako wytwarzający odpady zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw: • ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r., poz. 799 z późniejszymi zmianami); • ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 992 z późniejszymi zmianami). Powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązany jest stosować z uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie. 17. Przy wykonywaniu robót budowlanych można stosować jedynie wyroby budowlane z materiałów odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 ze zmianami). Na żądanie Zamawiającego Wykonawca okaże certyfikaty zgodności z polskimi normami lub aprobaty techniczne, atesty, deklaracje zgodności itd., każdego używanego na budowie wyrobu budowlanego. 18. Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje wynagrodzenie kosztorysowe, zgodnie z zapisami wzoru umowy. 19. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia (zgodnie z art. 29 ust. 3a w związku z art. 36 ust. 2 pkt 8a lit. a-c ustawy PZP), których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.). 20. Wymagania w zakresie zatrudnienia osób na umowę o pracę: a) Zatrudnienie osób wykonujących czynności określone w ust. 20 litera c) na podstawie umowy o pracę; b) Okres wymaganego zatrudnienia: czas realizacji przedmiotu zamówienia, c) Rodzaj czynności wykonywanych przez osoby zatrudnione na umowę o prace:  prace fizyczne wykonywane podczas robót ogólnobudowlanych. 21. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ustępie 20. litera „c” czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 22. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ustępie 20 litera „c” czynności. 23. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 24. Gdy Wykonawca nie przedłoży oświadczeń lub dowodów, o których mowa w ust. 21, zobowiązany będzie, każdorazowo za każdy stwierdzony przypadek, do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu w okresie realizacji umowy w wysokości brutto 2.000 zł. 25. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez osobę zatrudnioną lub pracodawcę przed zakończeniem tego okresu Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na to miejsce innej osoby. W przypadku, gdy z różnych przyczyn stosunek pracy zostanie rozwiązany a Wykonawca nie zatrudni w miejsce brakującej osoby innej na podstawie umowy o pracę, zobowiązany jest do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu w wysokości brutto 100 zł – za każdego niezatrudnionego, za każdy dzień w okresie realizacji umowy.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 45000000-7

II.1.5) Whether submitting a partial offer: yes

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: a) W przypadku złożenia oferty na I część zamówienia 1.200 zł b) W przypadku złożenia oferty na II część zamówienia 10.000 zł c) W przypadku złożenia oferty na III cz

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information