Przebudowa drogi gminnej poprzez budowę chodnika w miejscowości Kniażyce na dz. nr 314 obr. Kniażyce

Order Newsletter: 2018 Position: (oferta nr 3403357)

Client
Gmina Fredropol
State
podkarpackie
Address
37734 Fredropol, Fredropol 15
Phone
166 719 818
Fax
166 719 818
E-Mail
gminafredropol@home.pl
Created
2018-09-19

Gmina Fredropol

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Fredropol Fredropol 15 37734 Fredropol podkarpackie tel. 166 719 818 fax. 166 719 818 REGON 53882800000

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Przebudowa drogi gminnej poprzez budowę chodnika w miejscowości Kniażyce na dz. nr 314 obr. Kniażyce

II.1.2) Type of contract: Construction works

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiot zamówienia stanowi "Przebudowa drogi gminnej poprzez budowę chodnika w miejscowości Kniażyce na dz. nr 314 obr. Kniażyce. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi gminnej nr 111601R Kniażyce-do leśniczówki poprzez budowę chodnika w km 0+016 - 0+536 w m. Kniażyce. Droga położona jest na działce o numerze ewidencyjnym 314 gmina Fredropol, powiat przemyski, województwo podkarpackie. Działka jest własnością Gminy Fredropol. Zamierzeniem inwestycyjnym objęty jest odcinek drogi o długości 0,52 km. Projektowana przebudowa drogi ma za zadanie poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych. Opis stanu istniejącego Droga gminna na odcinku objętym zamierzeniem inwestycyjnym usytuowana jest w pasie drogowym, którego szerokość jest zmienna i wynosi od 12 m do 14 m. W istniejącym pasie drogowym usytuowana jest nawierzchnia bitumiczna o szerokości 4,5-4,6 m z obustronnymi poboczami utwardzonymi, rowami przydrożnymi, zjazdami oraz przepustami z rur betonowych. Wzdłuż przebudowywanej drogi znajduje się zabudowa jednorodzinna. W przekroju podłużnym droga posiada płaski przebieg. Opis zamierzeń projektowych Ogólny zakres robót obejmuje: • wykonanie jednostronnego chodnika o szer. 1,5 m • poszerzenie jezdni Główne elementy w planie : - chodnik prawostronny przy jezdni długość 520,0 m, - kratki ściekowe z przykanalikami od K1 do K18 km 0+040, 0+077, 0+115, 0+155, 0+195, 0+235, 0+275, 0+318, 0+368, 0+413, 0+457, 0+497, 0+537, str. prawa. Zakres planowanych robót mieści się w granicach pasa drogowego w związku z tym inwestycja realizowana będzie w trybie zgłoszenia robót budowlanych na postawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz. U. Z 2016 poz. 290) Podstawowe parametry techniczne projektowanej drogi • Kategoria drogi droga gminna • Klasa drogi D (droga dojazdowa) • Szerokość jezdni: 5,0 m • Szerokość chodnika 1,50 m • Kategoria ruchu KR1 • Dopuszczalny nacisk 80kN/oś Konstrukcje nawierzchni Konstrukcja nawierzchni chodników Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: 6 cm – kostka brukowo-betonowa 4 cm – podsypka cementowo-piaskowa 10 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 10 cm – w-wa odcinająca z kruszywa naturalnego Razem 30 cm Obramowanie jezdni na odcinkach z chodnikiem stanowi krawężnik betonowy 15x30x100cm posadowiony na ławie z betonu C12/15 z oporem oraz betonowe obrzeże 8x30x100cm posadowione na ławie betonowej C12/15. Konstrukcja nawierzchni zjazdu przez chodnik Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: 8 cm – kostka brukowo-betonowa 4 cm – podsypka cementowo-piaskowa 15 cm – podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 15 cm – z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem o wytrzymałości Rm 2,5MPa Razem 42 cm Obramowanie boczne i zewnętrzne (od strony bram) nawierzchni zjazdów stanowi obrzeże betonowe 8x30x100cm ustawione na ławie betonowej C12/15. Od strony jezdni drogi gminnej nawierzchnię zjazdów należy obramować krawężnikiem betonowym przejazdowym 15x30x100 cm. Obrzeże należy ustawić górną krawędzią równo z nawierzchnią zjazdu. Krawężnik przejazdowy na styku jezdni drogi gminnej może być ustawiony ze „światłem” max. 4 cm ponad powierzchnią jezdni. Konstrukcja nawierzchni na poszerzeniach Konstrukcja istniejącej nawierzchni jezdni została zaprojektowana poprzez poszerzenie istniejącej nawierzchni bitumicznej do szerokości 5,0 m wg następującego układu warstw konstrukcyjnych: 4 cm - w-wa ścieralna beton asfaltowy AC11S 4 cm – w-wa wiążąca beton asfaltowy AC11W 20 cm – podbudowa z kr. łam. stab. mech. 0/31,5 15 cm – kruszywo naturalne stabilizowane cementem o wytrzymałości Rm 2,5MPa 10 cm – warstwa odcinająca z kruszywa naturalnego Razem 53 cm Trasa i usytuowanie elementów drogi Trasę projektowanej jezdni należy wytyczyć zgodnie z planem sytuacyjnym. Krawężnik betonowy na obramowaniu jezdni, należy ustawić ze „światłem” min. 12 cm, max. 16 cm. Na zjazdach niweleta krawężnika powinna być płynnie obniżona do „światła” max. 4 cm. Zaleca się zastosowanie krawężników przejazdowych na połączeniu nawierzchni zjazdów i jezdni drogi gminnej. Zewnętrzne obrzeże chodnika powinno być ustawione górną krawędzią równo z powierzchnią chodnika, tak aby nie tworzyć sztucznej przeszkody pomiędzy nawierzchnią chodnika a poboczem gruntowym. Nawierzchnia chodnika powinna być wykonana z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm koloru szarego. Kształt kostki należy uzgodnić z Inwestorem. Kostkę należy ułożyć na podsypce cementowo-piaskowej. Dopuszcza się wykonanie podsypki pod nawierzchnię chodnika z piasku łamanego lub drobnego kruszywa granulowanego o uziarnieniu 2/4 mm. Podłoże gruntowe pod nawierzchnię chodnika należy wyprofilować zgodnie z pochyleniem poprzecznym nawierzchni chodnika i przed ułożeniem warstwy wzmacniającej i podsypki zagęścić w sposób określony w ST D-08.02.02. „Chodniki z kostki brukowej”. Nie dopuszcza się, aby warstwa wzmacniająca była wykonywana bez uprzedniego wyprofilowania i zagęszczenia podłoża gruntowego. Chodnik należy ułożyć zgodnie z zaprojektowaną niweletą krawężnika i z pochyleniem poprzecznym 2%. Zjazdy powinien posiadać nawierzchnię z kostki brukowej gr. 8 cm. Rozwiązania projektowe w zakresie odwodnienia drogi Odwodnienie przedmiotowego odcinka drogi zostało zapewnione poprzez studnie kanalizacyjne z wpustami ulicznymi z przykanalikami. Przyjęty system odwodnienia uwzględnia zastosowanie przekroju półulicznego, konfigurację przyległego terenu, występujące warunki gruntowo wodne, wymagania dotyczące ochrony środowiska. Przejęte wody opadowe i roztopowe z jezdni i chodnika będą wstępnie oczyszczane z piasku i zawiesiny łatwoopadającej w osadnikach krat ściekowych. Wyprowadzenie wód opadowych poza teren pasa drogowego będzie realizowane na dotychczasowych zasadach tzn. poprzez istniejące rowy i przepusty. Wszystkie przekroczenia poprzeczne przykanalikami należy wykonać metodą podwiertu sterowanego. Rzędne wylotów należy dostosować do poziomu istniejących rowów. Realizacja prac nie wymaga uzyskania pozwolenia wodnoprawnego ani zgłoszenia (art. 124 ust .6 Ustawy z dnia 18.07.2001r t.j. Dz.U.2015.469 ze zm. ) z uwagi na fakt, że przebudowywane urządzenia wodne stanowią odwodnienie obiektu (dr 1976R i 2002R), a zasięg oddziaływania nie wykracza poza granice terenu, którego zakład jest właścicielem – wszystkie przebudowywane elementy odwodnienia drogi (w tym odcinkowa zabudowa istniejących rowów) są zlokalizowane w istniejącym pasie drogowym a zasięg oddziaływania nie wykracza poza jego granice. Urządzenia infrastruktury technicznej W miejscu skrzyżowania projektowanej nawierzchni drogi z istniejącymi liniami podziemnej infrastruktury technicznej, przed wykonaniem robót , należy dokonać kontrolnych odkrywek przewodów w celu ustalenia dokładnej rzędnej ich posadowienia. Pokrywy studni kanalizacyjnych oraz zawory na linii wodociągowej i gazowej powinny być dostosowane do poziomu projektowanej nawierzchni jezdni lub terenu. Organizacja i bezpieczeństwo ruchu drogowego Wykonawca robót zobowiązany jest do opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót. W projekcie należy uwzględnić wszystkie etapy realizacji inwestycji, kolejność realizacji poszczególnych etapów i oznakowanie dla każdego etapu. W projekcie należy uwzględnić również wszystkie elementy istniejącej organizacji ruchu w kontekście oznakowania prowadzonych robót mając na względzie bezpieczeństwo ruchu drogowego i bezpieczeństwo osób wykonujących prace na drodze oraz czytelność oznakowania. Projekt tymczasowej organizacji ruchu powinien być zaopiniowany przez Wójta Gminy Fredropol oraz zatwierdzony przez Starostę powiatu przemyskiego. Ograniczenia wynikające z prowadzonych robót wyrażone znakami drogowymi powinny odzwierciedlać faktyczny stan na drodze. W miarę postępu robót oznakowanie tymczasowe powinno być przestawiane. W przypadku przerw w prowadzeniu robót oznakowanie tymczasowe powinno odzwierciedlać faktyczny stan zagrożenia na drodze. Nie należy wprowadzać ograniczeń w nieuzasadnionych przypadkach. Znaki i urządzenia bezpieczeństwa ruchu zastosowane do oznakowania robót powinny być utrzymywane w czystości i w dobrym stanie technicznym przez cały okres trwania robót. Znaki i urządzenia uszkodzone powinny być niezwłocznie wymienione na nowe. Po zakończeniu robót należy usunąć wszystkie znaki tymczasowe i przywrócić dotychczasową organizację

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 45233142-6

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 2 000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych 00/100. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information