Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych w zakresie odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej

Order Newsletter: 2018 Position: (oferta nr 3414049)

Client
Gmina Leszno
State
mazowieckie
Address
05-084 Leszno, Aleja Wojska Polskiego 21
Phone
+48227258005
Fax
+48227258552
Created
2018-10-18

Gmina Leszno

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Leszno Aleja Wojska Polskiego 21 05-084 Leszno mazowieckie tel. +48227258005 fax. +48227258552 REGON 013271370

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych w zakresie odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn. zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych w zakresie odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej. 2. Całkowita długość dróg gminnych w Gminie Leszno wynosi 137,210 km + 48 zatok autobusowych wraz z miejscami manewrowymi dla autobusów szkolnych. Wykaz dróg gminnych stanowi załącznik nr 1A do niniejszej specyfikacji. 3. Wykonawca przedmiotowego zamówienia będzie zaopatrywał się sam w środki do zwalczania śliskości zimowej. 4. Wykonawca kalkulując cenę ofertową musi w niej uwzględnić koszty paliwa, koszty środków do zwalczania śliskości. 5. Ceny podane w ofercie będą stałe przez cały okres obowiązywania umowy. 6.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia całodobowej łączności telefonicznej z Zamawiającym. 7. Zamawiający przewiduje wykonanie usług powtarzających się np. w przypadku przedłużającego się okresu związanego z zimowym utrzymaniem lub zwalczaniem śliskości na drogach i ulicach gminnych. 8. Zimowe utrzymanie dróg i ulic gminnych ma na celu likwidację zakłóceń ruchu drogowego wywołanych czynnikami atmosferycznymi takimi jak: śliskość zimowa oraz opady śniegu i musi być wykonana wg standardu: a) ulica, droga odśnieżona na całej szerokości, nie dopuszcza się występowania zasp śnieżnych, może występować warstwa zajeżdżonego śniegu o grubości nie utrudniającej ruchu, nie dopuszcza się występowania kolein głębszych niż 5 cm, b) posypywanie mieszanką piasku z solą w stosunku wagowym 3:1 na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki, marznącego deszczu) - drogi i ulice o nawierzchni asfaltowej lub gruntowej; posypywanie piaskiem – drogi o nawierzchni z kostki betonowej. 9. Realizując zakres zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: a) odśnieżania i posypywania dróg i ulic gminnych oraz zatok autobusowych w sytuacji wystąpienia zjawiska śliskości zimowej lub nadmiernych opadów śniegu w zależności od potrzeb po uprzednim otrzymaniu polecenia przez upoważnionego pracownika Zamawiającego, b) zapewnienia we własnym zakresie materiału do posypywania dróg i ulic gminnych celem usunięcia śliskości zimowej tj. mieszanki piaskowo - solnej (w stosunku 3:1) - na powierzchnie asfaltowe i gruntowe, natomiast na nawierzchnie z kostki betonowej - piach, c) prowadzenia stałych obserwacji warunków atmosferycznych i informowania Zamawiającego o potrzebie podjęcia działań dla utrzymania przejezdności dróg i ulic gminnych, d) bezwzględnego respektowania poleceń upoważnionego pracownika Urzędu Gminy Leszno odpowiedzialnego za bezpośrednie prowadzenie akcji zimowego utrzymania dróg, e) dotarcia na wyznaczoną drogę/ulicę lub rejon zgodnie z zadeklarowanym czasem reakcji w ofercie, jednak nie dłuższym niż 1 godzina od telefonicznego wezwania, f) wskazania przed podpisaniem umowy minimum dwóch osób odpowiedzialnych za prawidłową realizację umowy, które będą pełniły stały, całodobowy dyżur telefoniczny, g) zapewnienia Zamawiającemu możliwości utrzymania bezpośredniej łączności w czasie akcji z operatorami sprzętu, h) zapewnienia gotowości w przypadku wystąpienia złych warunków atmosferycznych w godzinach nocnych i rozpoczęcie akcji odśnieżania lub zwalczania śliskości zimowej w nocy, i) zakończenia akcji związanej z przedmiotem zamówienia, w przypadku nocnych opadów śniegu na wszystkich drogach, ulicach gminnych i zatokach autobusowych do godz. 6.00 rano. 10. W związku z niestandardową specyfiką dróg w miejscowościach rolniczych należących do Gminy Leszno np. gospodarstwo jest oddalone od pozostałych około kilometra lub posesja jest zlokalizowana w obrębie Kampinoskiego Parku Narodowego lub droga gruntowa jest wąska, wskazane jest, aby Wykonawca przed przystąpieniem do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w celu zdobycia wszystkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości usługi zimowego utrzymania dróg, dokonał objazdu wszystkich dróg gminnych z Kierownikiem referatu gospodarki komunalnej. W tym celu należy skontaktować się telefonicznie pod nr tel. 22 725-80-05 wew. 110 lub 516-197-098. W przypadku niewłaściwej realizacji zadania będą naliczane dotkliwe kary umowne. 11. W zakres odśnieżania będzie wchodziło odśnieżanie 48 zatok autobusowych znajdujących się na terenie Gminy Leszno przy drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich, w tym wskazane miejsca manewrowe służące do zawracania autobusów szkolnych. Przybliżona średnia długość zatoki autobusowej lub miejsca manewrowego 20 mb. 12. Możliwe jest zwiększenie zakresu prac w zawiązku z przedłużającymi się zimowymi warunkami atmosferycznymi. 13. Przy wykonywaniu odśnieżania, w szczególności ulic z kostki betonowej lub dróg asfaltowych, Wykonawca jest zobowiązany do korzystania z pługów, które mają zamontowaną gumową nakładkę zapobiegającą niszczeniu dróg. 14. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: pracownicy obsługujący sprzęt do odśnieżania, osoba nadzorująca przebieg realizacji zadania ze strony wykonawcy lub podwykonawcy. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 15. Sporządzanie zestawień wykonanych robót dot. odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej do poszczególnych częściowych faktur będzie po stronie Zamawiającego, a Wykonawca będzie miał możliwość weryfikacji i akceptacji zestawienia. Zamawiający zaleca prowadzenie na bieżąco wewnętrznych zestawień ilościowych, czasowych z oznaczeniem lokalizacji.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 90620000-9

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information