Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych w gminie Lisia Góra w roku 2019 w sektorze II

Order Newsletter: 2018 Position: (oferta nr 3422145)

Client
Gmina Lisia Góra
State
małopolskie
Address
33140 Lisia Góra, ul. 1-go Maja 7
www
www.lisiagora.pl
E-Mail
zampub@lisiagora.tarnow.pl
Created
2018-11-14

Gmina Lisia Góra

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Lisia Góra ul. 1-go Maja 7 33140 Lisia Góra małopolskie www.lisiagora.pl

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych w gminie Lisia Góra w roku 2019 w sektorze II

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych w gminie Lisia Góra w roku 2019 w sektorze II 1. CHARAKTERYSTYKA GMINY LISIA GÓRA 1) Powierzchnia Powierzchnia Gminy Lisia Góra wynosi 105 km2, w tym powierzchnia Sektora II Gminy Lisia Góra obejmującego miejscowości: Brzozówka, Nowa Jastrząbka, Nowe Żukowice, Stare Żukowice oraz Zaczarnie wynosi 60,51 km2. 2) Liczba mieszkańców w Sektorze II Gminy Lisia Góra W Gminie Lisia Góra w Sektorze II obejmującym miejscowości: Brzozówka, Nowa Jastrząbka, Nowe Żukowice, Stare Żukowice oraz Zaczarnie na dzień 31.10.2018 r. zameldowanych jest na pobyt stały i czasowy 7.651 mieszkańców, z tego wg złożonych deklaracji 6.305 osób. 2. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk i unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych w Gminie Lisia Góra w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r., z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w Sektorze II obejmującym miejscowości: Brzozówka, Nowa Jastrząbka, Nowe Żukowice, Stare Żukowice oraz Zaczarnie, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz.1454). Miejscem przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych , wytworzonych na terenie Gminy Lisia Góra są instalacje regionalne dla Regionu Małopolskiego wymienione w Uchwale Nr XXXIV/510/17 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie wykonania „Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego na lata 2016-2022.” z późn. zm. Wykonawca w składanej ofercie zobowiązany jest do wskazania instalacji, w której zagospodarowane będą odbierane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Urządzenia do gromadzenia odpadów: - pojemniki na odpady zmieszane zapewni Urząd Gminy Lisia Góra, natomiast Wykonawca rozprowadzi je wśród właścicieli nieruchomości za potwierdzeniem ich odbioru, przekazując do urzędu gminy dokumentację z tym związaną, - worki na odpady zbierane selektywnie, na nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy zapewni Wykonawca. Koszty rozprowadzenia pojemników oraz zakupu worków na odpady zbierane selektywnie, winny być wliczone w cenę zamówienia. Gospodarstwa domowe liczące od 1do 5 osób , zgodnie z „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lisia Góra, ”winny otrzymać pojemniki 120 L, natomiast gospodarstwa domowe liczące 6 i więcej osób winny otrzymać pojemniki 240 L. Szczegółowe dane dotyczące ilości domów jednorodzinnych w których zamieszkują mieszkańcy, ilości i rodzaju niezbędnych pojemników oraz worków do selektywnej zbiórki odpadów przedstawiono w pkt. 2 . Liczba nieruchomości w Sektorze II, wg stanu na 31.10.2018 r, z których będą odbierane odpady komunalne wynosi 1.744 w tym: Brzozówka – 361, Nowa Jastrząbka - 269, Nowe Żukowice – 211, Stare Żukowice – 440, Zaczarnie – 463. Ilości nieruchomości są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości nieruchomości, z których odbierane będą odpady w okresie realizacji zamówienia w granicach 3 %. Ilość odpadów komunalnych odebranych z terenu Gminy Lisia Góra w Sektorze II na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych za 2017 rok wynosiła 845,86 Mg, w tym : zmieszane odpady komunalne 539,66 Mg, odpady komunalne zebrane selektywnie -258,92 Mg, odpady wielkogabarytowe – 47,28 Mg. W/w ilości odpadów komunalnych zebrane zostały od 1.715 punktów odbioru odpadów. Uwaga! Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości. 1. Odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy: a) niesegregowane (zmieszane odpady komunalne) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Urząd Gminy Lisia Góra, natomiast rozprowadzi je Wykonawca i ustawi je w miejscach wskazanych przez właścicieli nieruchomości, nie później niż przed pierwszym dniem obowiązywania umowy. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę – 1 raz na trzy tygodnie. Pojemniki do załadunku i odbioru odpadów zmieszanych wystawione będą poza teren nieruchomości - do drogi publicznej, drogi wewnętrznej, której właścicielem lub posiadaczem jest Gmina Lisia Góra, w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd specjalistycznym pojazdom (tzw. śmieciarkom). b) selektywnie zbierane odpady komunalne pozostałe odpady komunalne po segregacji, nie nadające się do posegregowania tzw. „balast” gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewni Urząd Gminy Lisia Góra, natomiast rozprowadzi je Wykonawca i ustawi je w miejscach wskazanych przez właścicieli nieruchomości ,nie później niż przed pierwszym dniem obowiązywania umowy. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę – 1 raz na trzy tygodnie Pojemniki do załadunku i odbioru tych odpadów wystawione będą poza teren nieruchomości - do drogi publicznej, drogi wewnętrznej, której właścicielem lub posiadaczem jest Gmina Lisia Góra, w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd specjalistycznym pojazdom (tzw. śmieciarkom). Selektywna zbiórka odpadów komunalnych tj. tworzyw sztucznych, metalu, opakowań wielomateriałowych, szkła, papieru i tektury , odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się cztery rodzaje worków : - żółty do gromadzenia odpadów z tworzywa sztucznego, metalu i opakowań wielomateriałowych, - zielony na odpady ze szkła, - niebieski na odpady z papieru i tektury, - brązowy na odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. Częstotliwość załadunku i wywozu przez Wykonawcę: jeden raz w miesiącu – dotyczy odbioru odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, jeden raz w miesiącu - dotyczy odbioru szkła, tworzyw sztucznych, metalu i opakowań wielomateriałowych, jeden raz na kwartał – dotyczy odbioru papieru i tektury. Wykonawca ma obowiązek, nie później niż przed pierwszym dniem obowiązywania umowy dostarczyć właścicielowi każdej nieruchomości, który zadeklarował selektywną zbiórkę odpadów po dwa worki koloru żółtego i zielonego oraz po jednym worku koloru brązowego i niebieskiego (tzw. pakiet startowy). Kolejne worki mają być dostarczane właścicielom nieruchomości w ten sposób, że za każdy odebrany z odpadami selektywnymi worek, Wykonawca pozostawi na posesji worek pusty. Odpady zielone z przeznaczeniem do kompostowania (skoszona trawa, suche liście), właściciele nieruchomości zagospodarowują w przydomowych kompostownikach, bądź własnym transportem mogą dowieźć i oddać nieodpłatnie do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych tzw.(PSZOK-u) . Popiół z palenisk domowych – właściciele nieruchomości własnym transportem oddają nieodpłatnie do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK-u) . Odpady wielkogabarytowe Zbiórka odpadów wielkogabarytowych w poszczególnych sołectwach Sektora II Gminy Lisia Góra, przeprowadzona będzie przez Wykonawcę jeden raz w roku w I połowie m-ca kwietnia 2019 r. i polegać będzie na odbieraniu tych odpadów „u źródła” tj. z miejsc, z których odbierane są odpady z pojemników(zmieszane odpady komunalne). Wykonawca przedłoży Zamawiającemu harmonogram odbioru tych odpadów w terminie 30 dni przed rozpoczęciem zbiórki, a po jego akceptacji przez gminę, powiadomi mieszkańców z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie zbiórki. W ciągu roku właściciele nieruchomości oddają odpady wielkogabarytowe do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK-u). Odpady budowlane Odbiór odpadów budowlanych pochodzących z remontu należy do Wykonawcy, odbywa się na indywidualne zgłoszenie przez właściciela nieruchomości, z zastrzeżeniem, że za dostarczenie kontenera i transport tych odpadów, właściciel nieruchomości płaci Wykonawcy za usługę we własnym zakresie. Odbiór odpadów budowlanych z remontów i budów wymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia i odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy zawierane pomiędzy podmiotem wykonującym te prace i właścicielem nieruchomości lub między właścicielem posesji a uprawnionym do odbioru odpadów przedsiębiorstwem. 2. Dane wg złożonych deklaracji na dzień 31.10.2018 r 1. Liczba nieruchomości z których będą odbierane odpady komunalne Brzozówka - 361 Nowa Jastrząbka – 269 Nowe Żukowice – 211 Stare Żukowice – 440 Zaczarnie – 463 2. Liczba budynków jednorodzinnych (gospodarstw domowych) wg złożonych deklaracji – 1.744 w tym selektywną zbiórkę odpadów komunalnych zadeklarowało 1.651 gospodarstw domowych. 3. Liczba i rodzaj pojemników do gromadzenia odpadów zmieszanych o poszczególnych pojemnościach: a) 120 l - 1495 szt. b) 240 l - 249 szt. 4. Szacunkowa liczba worków do selektywnej zbiórki odpadów w okresie objętym umową: żółte - 39.600 szt. zielone - 19.800 szt. niebieskie - 9.900 szt. brązowe - 4.000 szt. 5. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów :  materiał - folia polietylenowa LDPE  pojemność – 120 dm3  kolor /intensywność zabarwienia- przezroczystość worka powinna pozwalać na ocenę jego zawartości :  grubość – co najmniej 60 mikronów,  nadruk – worki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadów są przeznaczone zgodnie z Rozporządzeniem Min. Środ. z dnia 29.12.2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z dnia 4 stycznia 2017 r. poz.19) Dodatkowo na worku muszą widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy. Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji zamówienia dostarczy na każdą nieruchomość instrukcję ( ulotkę) uzgodnioną z zamawiającym dotyczącą prawidłowego segregowania. Podane w pkt. 2 ppkt. 1-4 dane liczbowe są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ich zmiany. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec niewielkiej zmianie spowodowanej między innymi migracją ludności. Gmina Lisia Góra jest gminą wiejską, w Sektorze II ok.80% gospodarstw domowych zadeklarowało, że posiada kompostownik. 3. OBOWIĄZKI WYKONAWCY PRZED ROZPOCZĘCIEM I W TRAKCIE REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1) Wykonawca ma obowiązek opracować i przedstawić do akceptacji Zamawiającego szczegółowy roczny harmonogram odbioru odpadów zmieszanych i zbieranych selektywnie w Sektorze II obejmującym miejscowości: Brzozówka, Nowa Jastrząbka, Nowe Żukowice, Stare Żukowice oraz Zaczarnie w terminie 5 dni roboczych od dnia przekazania przez Zamawiającego wykazu nieruchomości, z których mają być odbierane odpady komunalne. 2). Przed końcem 2018 roku, Wykonawca dostarczy na każdą nieruchomość instrukcję ( ulotkę) uzgodnioną z Zamawiającym dotyczącą prawidłowego segregowania oraz harmonogram odbioru odpadów obowiązujący przez cały 2019 rok, oraz przekaże Zamawiającemu harmonogram w wersji elektronicznej w celu jego zamieszczenia na stronie internetowej Gminy Lisia Góra. 3) Wykonawca ma obowiązek rozprowadzenia pojemników stanowiących własność urzędu gminy wśród właścicieli nieruchomości oraz wyposażenia nieruchomości w worki przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów zawartej z Zamawiającym. Na potwierdzenie rozprowadzenia pojemników, Wykonawca niezwłocznie przekaże Zamawiającemu wykaz nieruchomości, do których dostarczył pojemniki. 4) W trakcie wykonywania umowy, wyposażenie nowo zasiedlonych nieruchomości w pojemniki na odpady komunalne, należało będzie do Zamawiającego, . przy czym worki do selektywnego zbierania odpadów wyda właścicielowi tej nieruchomości Zamawiający, po otrzymaniu ich od Wykonawcy. 5) Wykonawca zobowiązany jest do monitorowania ciążącego na właścicielu nieruchomości obowiązku segregowania odpadów komunalnych. Monitorowanie polegać ma na wyrywkowej kontroli rzetelności segregacji odpadów przez gospodarstwa domowe , które zadeklarowały taki sposób zbierania odpadów. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości (potwierdzonych odpowiednią dokumentacją),Wykonawca niezwłocznie powiadamia Zamawiającego o powyższym. Dokumentacja winna zawierać miejscowość i nr posesji oraz datę odbioru odpadów wraz z krótkim opisem nieprawidłowości. 6) Wykonawca odpowiada za stan techniczny pojemników do gromadzenia odpadów. W przypadku jego uszkodzenia podczas odbioru odpadów, Wykonawca zobowiązany jest do wymiany uszkodzonego pojemnika w ciągu 5-u dni od zgłoszenia tego faktu przez pracownika urzędu gminy, na odpowiadający stanowi technicznemu uszkodzonego, ponosząc całość kosztów z tym związanych. Powyższy zapis nie dotyczy sytuacji, gdy uszkodzenie bądź utrata nastąpiło z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. 7) Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników przy posesji podczas odbioru odpadów, jeżeli zaśmiecenie jest wynikiem jego działalności. 8) Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu półroczne sprawozdania z wykonywanych usług w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 9) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy ponosi pełną odpowiedzialność Wykonawca. 10) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności: a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz.992), b) ustawy z dnia 13 września1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), c) uchwały nr XXXI/361/2017 Rady Gminy Lisia Góra z dnia 25 października 2017 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lisia Góra z późn. zm., d) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 11) Odebrane od właścicieli nieruchomości odpady zmieszane z Sektora II Gminy Lisia Góra Wykonawca zobowiązany jest przekazać bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w złożonej przez Wykonawcę ofercie i przedstawić Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowody potwierdzające wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów oraz kopii kwitów wagowych potwierdzających przyjęcie odpadów na RIPOK. 12) Odebrane od właścicieli nieruchomości w Sektorze II Gminy Lisia Góra selektywnie zebrane odpady komunalne Wykonawca zobowiązany jest przekazać bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz w miesiącu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów. Wykonawca , w przypadku przekazania odpadów zebranych selektywnie i przekazanych pośrednikowi , obowiązany jest uzyskać informacje od niego do jakiego recyklera odebrane w danym roku odpady zebrane selektywnie zostały przekazane do zagospodarowania i przedłożyć je Zamawiającemu. 13) Odpady zmieszane odebrane od właścicieli nieruchomości w danym dniu, jeszcze tego samego dnia powinny zostać dostarczone do RIPOK. 14) Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości. 15) Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz.992.), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. poz.2167), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r poz.2412).

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 90000000-7

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000 zł 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: - pieniądzu - poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information