Odbieranie i transport od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Łaziska odpadów komunalnych w 2019 r.

Order Newsletter: 2018 Position: (oferta nr 3432917)

Client
Gmina Łaziska
State
lubelskie
Address
24-335 Łaziska, Łaziska 76 76
Phone
81 827 69 20
Fax
81 827 69 36
www
www.gminalaziska.pl
E-Mail
rgs@gminalaziska.pl
Created
2018-12-12

Gmina Łaziska

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Łaziska Łaziska 76 76 24-335 Łaziska lubelskie tel. 81 827 69 20 fax. 81 827 69 36 REGON 43101963200000 www.gminalaziska.pl

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Odbieranie i transport od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Łaziska odpadów komunalnych w 2019 r.

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: Przedmiotem zamówienia jest „Odbieranie i transport od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Łaziska odpadów komunalnych w 2019 r.” 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Łaziska z miejscowości: Grabowiec, Wrzelów, Trzciniec, Niedźwiada Duża, Niedźwiada Mała, Las Dębowy, Zakrzów, Braciejowice, Koło, Głodno, Kępa Gostecka, Kępa Solecka, Kamień, Kamień – Kolonia, Piotrawin, Piotrawin – Kolonia, Łaziska, Janiszów, Kolonia Łaziska, Wojciechów, Kopanina Kamieńska, Kępa Piotrawińska, Kosiorów, Zgoda, Kopanina Kaliszańska. 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i transportu całej masy odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości, zarówno zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów gromadzonych w sposób selektywny w worki koloru zielonego, niebieskiego i żółtego tj.: makulatury, tworzyw sztucznych, szkła, metali, opakowań wielomateriałowych. a) szacunkowa liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne 1344, wyszczególnienie stanowi załącznik Nr 6 , b) szacunkowa liczba pojemników o pojemności 120 l – 1740 szt. oraz worków 120 l z folii LDPE – 4 032 szt., które będą odbierane w ciągu miesiąca kalendarzowego z nieruchomości, stanowi załącznik Nr 7, c) orientacyjna ilość odpadów komunalnych, którą Zamawiający przewiduje do odebrania - 600 Mg w tym odpady z PSZOK, wielkogabarytowe i inne, szczegółowo zawarte w załączniku Nr 8 Wykonawca zobowiązany jest również do odbioru i transportu odpadów gromadzonych w sposób selektywny z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych usytuowanego w miejscowości Łaziska nr 62, a także opróżniania koszy znajdujących się w obrębie przystanków autobusowych. Odpady pochodzące z koszy stojących przy wiatach przystankowych (ok. 35 punktów) odbierane będą zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów zmieszanych obowiązującym dla danej miejscowości. Do obowiązku wykonawcy należy równie dostawa worków do koszy oraz utrzymanie właściwego stanu higieniczno – sanitarnego i porządkowego miejsc zbierania odpadów, w szczególności poprzez zabranie odpadów leżących w promieniu 3 metrów od kosza. 3) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów komunalnych gromadzonych na terenie poszczególnych nieruchomości w pojemnikach o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l, 2500 l, kontenerów KP-7 z cmentarza w Piotrawinie, kontenerów KP-7 z odpadami budowlanymi lub z popiołem z palenisk z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych usytuowanego w miejscowości Łaziska nr 62 oraz worków 120 l z folii LDPE przeznaczonych na gromadzenie odpadów w sposób selektywny, 4) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować w czerwcu 2019 roku odbiór powstających w gospodarstwach domowych odpadów obejmujących zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, chemikalia (farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin, zużyte akumulatory, ogniwa i baterie galwaniczne, metale, opony, meble i odpady wielkogabarytowe oraz przeterminowane lekarstwa. 5) wyposażenia raz w miesiącu w dniu odbierania odpadów, właścicieli nieruchomości od których, odbierane są odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny w worki 120 l z folii LDPE o grubości zapewniającej wytrzymałość worków na rozrywanie, co najmniej 60 mikronów: koloru niebieskiego z napisem „papier – Gmina Łaziska”; koloru żółtego z napisem „metale i tworzywa sztuczne – Gmina Łaziska”; koloru zielonego z napisem .”szkło– Gmina Łaziska”; w ilości odpowiadającej wystawionym workom w danym miesiącu, przy czym podczas pierwszego odbioru odpadów komunalnych w styczniu 2019r., Wykonawca wyposaży każdą nieruchomość w trzy (3) worki w kolorach: niebieski, żółty, zielony. 6) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, a także opróżniania koszy znajdujących się w obrębie przystanków autobusowych, jeden raz w miesiącu kalendarzowym, 7) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości w ustalonych w harmonogramie usuwania odpadów komunalnych terminach z zastrzeżeniem, że odbiór w/w odpadów musi odbywać się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 – 19.00, harmonogram odbioru odpadów komunalnych stanowi załącznik Nr 5 do SIWZ, 8) Wykonawca jest zobowiązany do nieodpłatnego wyposażenia na żądanie Zamawiającego wskazanych nieruchomości w pojemniki o pojemności 1100 l, przeznaczone na gromadzenie odpadów zmieszanych i selektywnych (szkło, tworzywa sztuczne, makulatura oraz odpady biodegradowalne) – szacunkowa liczba pojemników – 16 szt., w przypadku wyposażenia wskazanych nieruchomości w pojemniki o pojemności 1100 l. – Wykonawca odbierze gromadzone w nich odpady komunalne, niezwłocznie (max 3 dni) po uprzednim zgłoszeniu przez Zamawiającego w formie fax-u lub e-mail. 9) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów budowlanych w kontenerach KP-7 (gruz, stolarka okienna i drzwiowa, styropian, wełna mineralna, opakowania po farbach i lakierach) oraz popiołu z palenisk z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) w Łaziskach, w ilości nie przekraczającej 10 kontenerów KP-7 rocznie. Wykonawca odbierze gromadzone w nich odpady komunalne, niezwłocznie (max 3 dni) po uprzednim zgłoszeniu przez Zamawiającego w formie fax-u lub e-mail. 10) Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania Zamawiającemu, kart przekazania odpadów do miejsca ich odzysku, recyklingu lub unieszkodliwienia wraz z fakturą za dany miesiąc. 11) Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania sprawozdania półrocznego, o którym mowa w art. 9n ust. 1 - 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy. 3. Wspólny słownik zamówień CPV: 90 51 10 00-5 Usługi wywozu odpadów 90 51 20 00-9 Usługi transportu odpadów 90 53 30 00-2 Usługi gospodarki odpadami 4. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2019 roku. 5. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania wszystkich odebranych odpadów komunalnych, do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Bełżycach ul. Przemysłowa 35A, 24-200 Bełżyce. 6. Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie z terenu Gminy Łaziska 1) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania w sposób selektywny od właścicieli nieruchomości następujących odpadów komunalnych: makulatura, tworzywa sztuczne, szkło, metale, opakowania wielomateriałowe – odbiór bezpośrednio od właścicieli nieruchomości co najmniej raz w miesiącu, 2) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i transportu odpadów gromadzonych w sposób selektywny z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) usytuowanego w miejscowości Łaziska 62. Odpady gromadzone w PSZOK powstające w gospodarstwach domowych, obejmujące zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, chemikalia (farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin), zużyte akumulatory, ogniwa i baterie galwaniczne, opony, metale, meble i odpady wielkogabarytowe, przeterminowane lekarstwa, odpady budowlane, popioły z palenisk domowych oraz odpady ulegające biodegradacji - – odbiór na wezwanie Zamawiającego . 7. Standard wykonywania usług oraz ochrony środowiska 1) Wykonawca zobowiązany do utrzymywania odpowiedniego standardu sanitarnego wykonywanych usług oraz ochrony środowiska określonymi w odrębnych przepisach wydanych na podstawie art. 9d ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1454, z późn. zm.). 2) W przypadku zgłoszenia nieodebrania odpadów w terminie wskazanym w harmonogramie bądź innego przypadku niewykonania obowiązków wynikających z umowy, w szczególności niedostarczenia worków lub niezapewnienia właściwego stanu higieniczno-sanitarnego i porządkowego miejsc zbierania odpadów, strony zgodnie ustalają, że przypadki te zostaną rozpatrzone w ramach postępowania reklamacyjnego. Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego rozpatrzenia reklamacji, nie później jednak, niż w ciągu 24 godzin od otrzymania od Zamawiającego zawiadomienia faxem lub drogą mailową. Zbiorczą informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji należy przekazać Zamawiającemu w formie wykazu załączanego do faktury, 3) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi wyłącznie Wykonawca, 4) Wykonawca jest zobowiązany do weryfikowania poprawności prowadzonej segregacji oraz wyposażenia się w naklejki informacyjne z napisem „nieprawidłowa segregacja”. W przypadku, gdy właściciel nieruchomości, który zdeklarował gromadzenie odpadów w sposób selektywny, gromadzi odpady zmieszane lub prowadzi segregację niezgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Łaziska, Wykonawca poinformuje właściciela nieruchomości o nieprawidłowościach. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów selektywnych, że wystawione przez właściciela nieruchomości odpady nie spełniają standardów poszczególnych frakcji, Wykonawca zobowiązany jest nie odbierać tej części odpadów uznanych za zmieszane oraz zostawić na nieodebranym pojemniku lub worku informację o nieprawidłowej segregacji. Odpady te pozostaną na nieruchomości i zostaną odebrane jako zmieszane podczas odbioru frakcji zmieszanej. Stwierdzenie niedopełnienia obowiązku segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości musi zostać udokumentowane protokołem, do którego załącza się dokumentację fotograficzną zdarzenia a całość dokumentów zostanie przekazana do gminy w terminie do 5 dni roboczych od dnia zdarzenia. 8. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem. 1) Wykonawca jest obowiązany do sporządzania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1454 z późn. zm.) półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Łaziska. Sprawozdanie zawiera: a) informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania; b) informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji: - przekazanych do składowania na składowisku odpadów, - nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania; c) liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne; d) wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czystości i porządku na obszarze gminy Łaziska. 2) W celu weryfikacji danych zawartych w sprawozdaniu, o których mowa w pkt a i b, Wójt Gminy Łaziska może zobowiązać Wykonawcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości do okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 3) W przypadku gdy sprawozdanie jest sporządzone nierzetelnie, Wójt Gminy Łaziska wzywa Wykonawcę, który przekazał sprawozdanie, do jego uzupełnienia lub poprawienia w terminie 14 dni.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 90511000-5

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information